danaaupair.reismee.nl

Glanerbruggers on tour part 1...

Hi lieve mensen,

Geen au pair blogjes meer maar nu komt het echt werk waar ik weken/maanden naar uit heb gekeken. Deze blog is iets langer geworden omdat er natuurlijk niet altijd wifi en tijd is om een blog te plaatsen, maar ik stel jullie niet teleur, dus geniet er van en lees snel verder.

Woensdag 24 Januari was het dan zo ver, afscheidnemen van m’n hostkids en parents. Om 9.30 u werd ik opgehaald om naar het vliegveld te gaan, inchecken, bagage wegen en afgeven, shit 2 kilo te zwaar. Dat is opgelost want ik moest er 1 kilo uithalen en dat was nog een beste klus want wat haal je eruit? het is gelukt en daar gaat het om. Door de douane en op naar de gate, om 12.00 u gingen we vliegen en om 15.05 u (tijd van Sydney) en nieuwe tijd 14.05 zijn we geland. Toen kon het wachten beginnen en landde Demi om 17.04 u. Na 6,5 maand zijn we weer herenigd en kunnen de Glanerbruggers beginnen aan hun tour langs de oostkust. Eerste nacht slapen we in een bed and breakfast en dat was helemaal prima.

25 Januari tijd om de camper op te halen! Maar voordat we dat gaan doen, ontbijten we eerst. Om half 10 pakken we de bus naar de desbetreffende bushalte en vanaf daar moeten we nog een stukje lopen. Bij het verhuurbedrijf alles in orde gemaakt en toen kon het eerste ritje beginnen. Het is nog wat onwennig maar dat komt wel goed. Het eerste ritje ging terug naar ons bed & breakfast om onze koffers op te halen om daarna door te gaan naar de supermarkt. Eten en drinken ingeslagen en op naar onze eerste stop. Ellis beach, hier mag je niet in het water zwemmen i.v.m zoutwaterkrokodillen je hebt wel een afgezet stuk met net waar je wel mag zwemmen. Geluncht met Nacho’s en op naar de volgende stop. Mosman Gorge it was, je gaat met een busje het ‘regenwoud’ in en dan kun je rondwandelen, veel mooie dingen gezien vandaag. We proosten op ons eerste nachtje op de camping met een glaasje wijn op een camping in Port Douglas. Dit was geen top nacht, hopelijk worden de nachten beter

26 Januari, Happy Australia day! Na een vreselijke nacht rijden we verder naar het Daintree super mooi. Daarna rijden we door naar Barron Falls in Kurunda, na een vrij pittige reis zijn we daar aangekomen en hebben we genoten van de super mooie watervallen. Na een slechte nacht heb je wel een goede nacht nodig dus zijn we naar JJ backpackers hostel gegaan. Allebei goed geslapen en dus goed uitgerust.

27 Januari zijn we eerst even naar de Kmart en Target geweest want we hadden nog wat dingen nodig. Daarna doorgereden naar de Lagoon (waar Cairns om bekend staat) dit is een strand/zwembad midden in de stad. Op naar Josephine falls daar rondgelopen en toen door naar onze volgende stop babinda poulders. Daar heb je ook the Devil’s pool. Geluncht en toen op zoek naar een camping bij Mission Beach. Met bijna uitzicht op het strand was het niet verkeerd.

28 Januari reden we op tijd bij Mission Beach weg. Eerst op zoek naar een winkel maar die was niet geopend op zondag. Toen zijn we doorgereden naar Paronella Park, super mooi oud park met veel historie. Daar kregen we een tour van 45 min en daarna mocht jezelf door het park lopen. In het begin kregen we viskorrels om de vissen en schildpadden mee te voeden. Onderweg naar Cardwell zijn we gestopt bij de supermarkt om even water en avondeten te kopen. Nog even gebeld met Apollo want er branden 2 lampjes op het dashboard die normaal niet zouden moeten branden, olie laten checken en die andere was geen probleem konden wel doorrijden. Nou niet dus eerst stonden we stil in de middle of nowhere, maar na 20 keer apollo gebeld te hebben en geen gehoor kregen, probeerde we de auto nog een keer te starten en dat deed ie gelukkig. We dachten nu snel inpakken en doorrijden naar de camping, daar dacht onze camper toch anders over. Na ongeveer 15 min begon die gek te doen en hebben we hem aan de kant van de weggezet. Gebeld met Apollo nu wel snel iemand te pakken gekregen en er werd iemand gestuurd die heeft ons uiteindelijk naar de camping gebracht, maar het was me wel een dagje hoor.

29 Januari de dag waar onze camper nog steeds niet loopt en we van Apollo eigenlijk pas een dag later een nieuwe camper zouden kunnen krijgen. Daar gaan we niet mee akkoord en ze moeten maar iets anders zien te regelen. Uiteindelijk hebben ze bustickets voor ons geregeld en een hostel. Om half 3 kwamen we in Townsville aan en zijn we meteen even naar het hostel gegaan, inchecken en alles op de kamer droppen. Naar de winkel en toen een gigantisch klim gedaan naar castle hill, hier kun je de zonsondergang zien. Het was een behoorlijke klim en ik was blij dat ik boven was. Terug in het hostel nog even gekaart, gedoucht en toen lekker gaan slapen.

30 Januarivertrokken we om half 11 met de ferry naar Magnetic Island. Daar aangekomen en de bus gepakt naar het hostel, Bungalow bay koala village, super mooi tussen alle bomen. We konden nog niet meteen in onze kamer dus zijn we eerst even naar het strand gelopen, daar even geluncht en over het strand gelopen. Bij het hostel aan het zwembad gelegen en even iets gedronken. Aan het eind van de middag zijn we naar the Forts gelopen waar we wilde koala’s hebben gespot.

31 januari hadden we een ‘barbie-auto’ gehuurd en hebben we over het eiland gereden. Het eiland heeft eigenlijk maar 1 grote weg. Aan het zwembad gelegen, wat gedronken iets verder op en op tijd naar bed want we waren vreselijk moe.

1 Februari gingen we weet terug naar het vaste land. De camper werd gebracht, koffers opgehaald en toen konden we eindelijk weer op pad. Eerste tussenstop was is Bowen. Super rustig, mooi strand en daarna zijn we door gereden naar Arlie beach. Camping gezocht en hier verblijven we 2 nachten op de camping. In de avond even drankjes gedaan en toen lekker naar bed.

2 Februari beginnen we rustig en doen we even de was... We gaan zwemmen in de lagoon en gaan nog even naar het kantoor van de organisatie waar mee we naar Whitsundays gaan.

3 Februari moeten we voor 10 u uitchecken op de camping. We gaan even ergens iets drinken en lopen daarna nog even langs een aantal winkeltjes. We parkeren de camper voor twee dagen op de camping en gaan daarna naar de lagoon om nog even te chillen voordat we weggaan. Om half 3 stappen we op een speedboot riching Woodwark het eiland waar we slapen voor 2 nachten. Super mooi met een zwembad etc. S’avonds krijgen we eten en gaan we op tijd slapen.

4 Februari gaat de wekker om 6.30 u, we zijn er mooi op tijd bij. Het ontbijt staat klaar en we vertrekken om ongeveer 8.15 u. Na een heftig bootritje kwamen we aan op Whitsundays, het weer was niet top maar als nog zag het eruit als een plaatje! Kan niet omschrijven hoe mooi het eruit zag. We hebben pijlstaartroggen gezien en vooral genoten van het uitzicht. Daarna weer een pittig ritje op de boot naar een baai waar we nog even hebben gesnorkeld. Mooie en grote vissen gezien na het snorkelen was het alweer tijd om terug naar het resort te gaan.

5 Februarionze laatste ochtend van onze tour. We zouden nog naar een baai gaan om te snorkelen maar omdat het weer dit niet toe liet zijn we bij het resort gebleven. Ik heb nog even op een paddle board gestaan maar dat was toch iets lastiger dan verwacht en ik heb dus een paar keer zout water zitten happen. Om 12 u waren we weer terug in Airlie beach en blijven we hier nog een nachtje. In de avond gaan we nog even iets drinken met de andere meiden en nog even stappen.

6 Februari beginnen we de dag met een niet startende auto maar zodra deze weer is gemaakt gaan we de weg weer op. We rijden naar rockhampton maar stoppen tussendoor nog ergens om even te rusten.

7 Februarinieuwe dag, meteen startende auto en we gaan weer op pad. Dit keer rijden we naar Bundaberg maar met een tussenstop in Agnes water en Town 1770.

8 Februari tijd om verder te gaan naar Rainbow Beach waar de excursie start naar Fraser Island. Om 16.00 u hadden we nog een uitleg in Pippies backpackers house waar onze trip begint. Daarna even naar de winkel en eten we iets op het strand. Vroeg naar bed want we moeten er op tijd uit.

9 Februaride wekker staat om 6.15 u maar ik was al voor de wekker wakker. Omkleden, alles klaar maken en om 7.00 u kunnen we uitchecken en parkeren we de auto ergens anders en gaan we naar pippies backpackers house waar onze trip begint. Rond 7.30/7.45 u rijden we weg met een 4x4 auto waar we het eiland mee gaan verkennen. We pakken de ferry naar Fraser Island en dan kan het echt beginnen. Eerste stop bij een toilet en ergens waar je drinken kan halen. Tweede stop is bij een meer maar we moeten eerst nog 45 min lopen, we stoppen bij lake wobby. Eind van de middag lopen we nog naar een grootte zand bult waar je met een body board vanaf kan.

10 Februarivertrekken we om 9.00 u en rijden we naar de champagne pools. We zwemmen en chillen daar even en rijden dan door naar een uitkijkpunt terug bij het kamp krijgen we lunch en kunnen we even rustig zitten voor we door gaan naar Elli Creek. Dit is een beek waar je lekker in kan zitten en je je door de stroming mee kan laten nemen. Om 17.30 u weer terug bij het kamp, lekker douchen en dan is het tijd om te eten. In de avond gaan we nog met een groepje naar het strand om te kijken of we dingo’s zien.

11 Februari we werden mooi vroeg gewekt om 5.30 u. Alles inpakken, tent zand vrij maken en dan ontbijten. Om 7.30 vertrekken we naar Lake Mckanzy, daar hebben we lekker gezwommen. Rond 11.30 u reden we daar weer weg en gingen we naar Central Station waar we hebben geluncht. Na de lunch reden we terug naar het hostel. Waar we nog hebben gezwommen en geslapen. In de avond gingen we met de groep nog iets eten, drinken en nog even stappen.

12 Februaritijd om weer op pad te gaan met de camper. We rijden eerst naar Noosa en daarna rijden we door naar Brisbane. Daar zitten we nu op een camping met wifi. Vandaar dat er ook eindelijk weer eens een blogje online komt.

Met nog ongeveer 2 weken op de planning gaat het nu wel heel erg snel… Ik geniet nog even verder hier en blog deel 2 komt er binnenkort aan.

See you sooooooon everyone!!
Liefs vanuit Brisbane

Henriëtte

Wat een mooi avontuur maken jullie mee, nog 2 weken genieten! Heel veel plezier nog. Groetjes van ons.

Paps and me ??‍♂️?‍♀️

Na ruim 2 weken heb je eindelijk je blog kunnen plaatsen. Ik ken jullie reisschema wel een beetje maar toch leuk om te lezen en om straks de foto’s te xien..... Nu hopen dat de camper jullie de test van de week niet meermin de steek laat.
Ook leuk om die eilanden met een groep te doen.
De tijd gast snel,nog ruim 2 erkennen dan sta je weer op Nederlandse bodem en heb je de winterjas weer nodig.

Nou meiden naak er nog een onvergetelijke trip van en geniet van alle moois dat je nog gaat zien???‍♀️??‍♀️?✈️???

Anita

Dana en demi wat een mooi avontuur voor jullie dit is echt de vakantie van jullie leven.wel vervelend dat die camper jullie in de steek lieten. Maar uiteindelijk is alles toch goed gekomen. Geniet nog even lekker want voor je het weet kun je idd de winterjas weer aan .nou dames nog heel veel plezier en pas goed op. Groetjes Anita en Henk

Christiene

Super leuk verhaal ,.zo als ik.lees vermaken jullie je wel , nou geniet er nog maar even van .tot over 2 weken???