danaaupair.reismee.nl

Werkweek, sleep over & een geweldige hike

Helloooooooo,

Maandag en dinsdag had ik van 7.30 u tot 18.00 u had ik de kinderen. Het is hier voor de schoolgaande kinderen nu vakantie, dus overal is het iets drukker. Maandag zijn we in de ochtend naar het park geweest dichtbij huis, lunchen, Judd naar bed gebracht en toen kon ik even rustig eten want Finn speelde op z’n iPad. In de middag had Finn een playdate in het park en Judd liep er maar een beetje achteraan en vermaakte zichzelf. Ik heb met de moeder van het vriendje van Finn zitten kletsen, wie had dat gedacht? Dat ik ooit in het Engels een gesprek zou kunnen volgen en voeren, het gaat nog niet perfect maar zo langzaam aan gaat het steeds beter. Thuis de kinderen in bad gedaan en toen kwam moeder alweer thuis. Dinsdag ben ik in de ochtend met de kinderen naar Coogee Pavilion geweest, hier hadden ze het thema superheroes van 10.00 u tot 12.00 u. Ze hebben gedanst, ze maakte zwaarden van ballonnen, ze konden film kijken en ze kregen een lollie. In het begin waren beide kinderen erg verlegen maar naar een tijdje vermaakte ze zich prima. Om 12.00 u de bus terug gepakt naar huis, geluncht en toen Judd naar bed gebracht. In de middag lekker thuis gespeeld en aan het eind van de dag de kinderen weer in bad gedaan. Hostmom was wat later thuis vandaag dus ik heb tot 19.00 u opgepast, wat betekent extra moneeeey.

Woensdag ben ik rustig begonnen, ik had verwacht dat ik wel uit kon slapen. Maar 1 van de kinderen vond het zo grappig om, om 7.15 u heel hard op m’n deur te kloppen. Nou zo grappig vond ik het niet hoor… Nog even in bed blijven liggen tot dat ze het huis uit waren en toen ben ik naar beneden gegaan voor een ontbijtje. Na het ontbijt heb ik mijn foto’s opgehangen die al ongeveer 5 weken in de brievenbus lagen, hostmom heeft eindelijk een sleutel laten maken… Ik was me aan het aankleden toen ik iets hoorde en er iemand op de deur klopte, ik maakte even een sprongetje in de lucht en het was bijna de reclame van Zalando. Ik heb 3 weken gewacht op het pakketje uit Nederland, maar hij was dan eindelijk gearriveerd. Ik voelde me net een klein kind maar ik ben super blij met het pakket, thanks familie… Donderdag start ik de dag met een rondje hardlopen en een aantal oefeningen, het is namelijk echt nodig. Ik had namelijk met mezelf voor genomen om slanker terug te komen dan dat ik heen ging, maar daar is nu nog weinig van te merken. Dat gebeurd namelijk ook niet zo maar, er moet dus aangewerkt worden. Bestaan er niet van die pilletjes die je in een nacht slank maken? Grapje natuurlijk…

Vrijdag was dit keer toch net even iets anders als anders. Het is hier schoolvakantie dus de zwemles gaat twee weken niet door. Maar oma kwam wel om ons op te halen, we gingen weer naar Coogee Pavilion dit keer hadden ze het thema circus. Beide kids vonden dit niet zo leuk dus zijn we maar naar het strand gegaan, daar hebben de kinderen lekker in het water gespeeld en zo was de ochtend snel voorbij. Na het spelen met water hebben de kinderen als lunch MacDonald gegeten. Thuis Judd naar bed gebracht en het huis even een beetje opgeruimd (dit had hostmom en hostdad gevraagd). Dus het huis was voor even weer netjes. S’avond gingen we stappen in Manly maar voordat we daar naartoe gingen zouden we naar Maud gaan, daar bleven we ook gezellig met z’n allen slapen. Voor dat ik en Dorette daar waren hebben we eerst even een treintje gemist. Eerst even drankjes gedronken en op naar Manly, het stappen viel echt zwaar tegen maar we lagen wel pas om half 6 in ons bed. Hoe dat kan? We stapten in de bus die de verkeerde kant op ging, wat betekent dat we dus langer onderweg waren dan normaal. Shit happens…

Zaterdag zijn we rustig opgestart, ontbeten en is iedereen richting huis gegaan want we bedachten ons dat we nog wel een nacht bij Maud konden slapen. Spullen thuis gedumpt en nieuwe spullen mee genomen. We hebben samen iets gegeten in de stad en thuis hebben we een filmpje gekeken en toen om 21.00 u onze ogen dicht vielen zijn we maar naar bed gegaan. We konden onze slaap namelijk goed gebruiken want zondag stond er iets actiefs gepland. Zondag ging om 6.45 u onze wekker en hebben we ons klaar gemaakt en liepen we om 7.30 u naar de trein. Na een treinreis van 1,5 uur kwamen we aan bij Otford station, vanaf daar was het een hike van ongeveer 1 uur en 30 minuten lopen naar de Figured 8 pools (als je wil zien hoe het er uit ziet, google maar even). Maar we zijn nooit aangekomen bij de pools, het pad waar je normaal gesproken langs gaat was dicht, dus we moesten via het strand, klimmen en klauteren over rotsen. Je kunt er alleen komen als het water laag staat en dat stond het ook wel maar het water kwam al weer langzaam weer omhoog, het was dus een beetje riskant op er naar toe te klauteren. We wilde nog wel gewoon levend en droog thuis komen, maar we gaan nog een keer voor de herkansing. Dus weer richting de trein gelopen en toen bedachten we spontaan dat we wel een paar stations verder konden gaan, dus Wollongong kan ook afgestreept worden, daar hebben we gegeten en bedacht dat we daar misschien nog wel eens naar terug kunnen gaan. Op zondag sluit namelijk alles om 4 uur en maar het zag er super gezellig uit. Het tijdsverschil met jullie is nu 9 uur, de klok is hier verzet en wanneer de klok bij jullie wordt verzet hebben we een tijdsverschil van 10 uur, misschien wel even leuk om te weten.

Goodnight…

Liefs Dana


Reacties

Reacties

Nathalie&Norie

Hey topper weer een mooie week dus !trots op je gaan de weken snel zo he:) Wat leuk dat ze je wat op hebben gestuurd vanuit Nederland zat toch niks lekkers in he ?
Veel liefs je grote en kleine vriendinnetjes

Paps en mams.

Hoi lieve Daan,

Dat was weer een goed gevuld weekje.
Wel jammer dat jullie die figuren 8 Pools niet hebben gezien,maar heel verstandig dat jullie het risico niet hebben genomen om ten koste van alles verder te gaan.
En nog tijd genoeg voor de herkansing...
Australië doet dus ook wel aan zomer/wintertijd.....maar goed dat we de wereldklok hebben ingesteld die corrigeert dat soort dingen mooi uit zichzelf ??maar wel fijn dat je ons er ff attent op maakt??.
Gelukkig is je pakketje na 3 weken en een gesmolten chocoladeletter verder toch aangekomen en heb je je Nederlandse verslaving al weer gehad(yoghurt met pure Venz hagelslag?)?.
Nou het was weer leuk om je blog te lezen en we kijken weer uit naar volgende week ??.

Liefs van papa,mij en Bowy??

Wilma

De figured 8 pools kijken me zeer de moeite waard om daar nog eens een hike voor te doen! Zo lang je downunder bent zoveel mogelijk zien, doen jullie goed. Als je weer in NL bent kun je Zo als engels sprekende Nanny aan de slag, wie weet bij William en Kate nu de 3e op komst is?
Keep on moving en TimTam reduktie dan kommt dat met je voornemens ook wel goed??

Bettie

Daan weer een leuk verhaal zo blijven we op de hoogte van je belevenissen en actieviteiyen

Johnny

Hallo Daan lees af en toe je verhalen fijn dat het je zo goed afgaat .Vindt het heel leuk dat je dit doet en heel spannend zooooo ver van huis.groetjes Johnny en Marion

anita

hallo daan wat gaat de tijd toch vlug je bent alweer bijna 4 maand in australie, voor je het weet ben je alweer in ons koude kikkerlandje, je vermaakt je prima zo te lezen, groetjes van henk en mij

Christiene

Hoi dana mooi verhaal heb
Je weer geschreven . . ??? nog bedankt dat je mij hebt geholpen om dat hoesje te vinden voor norie... ook al zit je in Australië ?????

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!