danaaupair.reismee.nl

Second week!

Hallo lieve mensen,

Ten eerste: SORRY dat ik eigenlijk een dag te laat ben, maar het internet is echt drama in huis. De wifi bundel is denk ik op. Het internet is hier super duur, traag en werkt daarom niet altijd optimaal. Maar jullie mogen blij zijn dat ie nog wel is gekomen, beter laat dan nooit… Op dit moment zit ik in een winkelcentrum in Maroubra waar ze gratis wifi hebben.
Dit is dan al officieel de derde week maar pas de tweede week bij de familie.

Maandagwas Judd (de jongste) niet helemaal fit, ik wilde eigenlijk niet de hele dag binnen zitten dus we zijn toch nog even naar het park geweest. Het was namelijk rond de 20 graden met een lekker zonnetje, jammer om dus de hele dag binnen te zitten. Ondanks dat hij niet helemaal fit was heeft hij toch heerlijk gespeeld. Toen we terug kwamen zat de ochtend er al bijna op, lunchen en de jongens hebben een fijn dutje gedaan. Na iets langer dan 1 uur geslapen te hebben kwam Finn (de oudste) naar beneden. We hebben onze traditie van de eerste week doorgezet en drinken samen een kopje thee. Wanneer ze allebei in bed liggen maak ik de tafel schoon, veeg ik even alle gevallen kruimels op, pak ik de vaatwasser in/uit en draai ik soms nog even een wasje voor ze of ik vouw de was op. S’middags spelen we in de tuin, op de trampoline of met de auto’s. Rond 5 uur gaan we naar binnen spelen we daar nog even en na half 6 wilde Finn op de iPad, nou voor deze keer dan. Judd heb ik een filmpje laten kijken en lekker geknuffeld met hem. Om 18.00 u was moeder thuis en zat mijn dag erop, nog even de dag bespreken en klaar voor vandaag. Ik ben even onder een warme douche gesprongen. Na het douchen was het eten klaar en kon ik zo aanschuiven. Vis (ik leer het wel een keer) en een salade gegeten. Nog even appen met het thuis front en toen naar boven nog even wat dingen regelen, zoals een prepaid abonnement voor mijn telefoon.

Dinsdag zijn we dag rustig begonnen met een filmpje kijken. Na het filmpje, kleed ik Judd aan en Finn kleed zichzelf aan. Tandenpoetsen, haren doen en klaar voor weer een gezellige dag. Nog even aardbeien snijden en op naar het kleine park, daar hebben we de aardbeien opgegeten en gespeeld. Zijn vriendje Dylan kwam ook naar buiten samen met zijn broertje Sunny, het was een en al gezelligheid. De jongens hebben Ninja Warrior na gedaan en hebben samen met de vader van Dylan een parcours uitgezet. Ze waren super fanatiek… Om 11.30 u zijn we toch maar naar huis gegaan want Judd hield het voor gezien, eten en op naar bed. Dit zou de eerste dag zijn dat Finn wakker bleef tussen de middag, dit ging heel goed.. Ik heb mijn ding gedaan en daarna hebben we samen een filmpje gekeken, lekker even chillen!! De jongste werd om 15.00 u wakker, schone luier, kleren weer aan en we konden weer spelen. We hebben buiten op de oprit gespeeld, in de tuin gespeeld en binnen gespeeld. Buiten hebben we een kleine snack genuttigd. Om 17.00 u gingen we naar boven want het was badtijd voor de jongens. Spelen in het bad en liedjes zingen dat is wat we hebben gedaan. Nou toen we bijna klaar waren zag ik ineens een klein dropje rond dobberen in het water, ja hoor Judd had in bad gepoept en ik moest de stop er nog uit halen, HEEL FIJN!! Schone luier aan, pyjama aan en nog even spelen totdat dit keer papa eerder thuis was dan mama. Finn slaat op dat moment om als een blad aan een boom, er wordt dingen naar me gegooid, hij probeert met te slaan, zegt gekke woorden, ik blijf het maar gek vinden. Maar gelukkig zat mijn dag erop en kon ik mij even terug trekken op mijn kamer. Geen schreeuwende kinderen om mij heen… Zo grappig ik was met Finn foto’s aan het kijken en zo uit het niet zegt ie ‘you looks so hot’ of ‘you looks hotter than your sister’. Sorry zus, ik steel de shine op dit moment haha… Misschien is dit ook wel een manier van hem om mij om zijn vinger te binden, we gaan het mee maken!

Woensdag begin ik de dag met ontbijt en thee en doe ik een work out thuis. Om 11.00 u heb ik met Marleen afgesproken bij Coogee Paviljoen. Dus ik heb heel dichtbij een nieuwe NL au pair wonen, dat is gezellig. We drinken samen een juice ik heb gekozen voor een appel juice. Deze drinken we op aan het strand, want het is namelijk super mooi weer ik gok dat het een graad of 20 was met een zonnetje. Ik heb voor het eerst in deze drie weken met mijn voeten in de oceaan gestaan, het was een beetje fris maar dat kan ik alweer afstrepen van mijn bucketlist. Nu het zwemmen nog, dat komt hopelijk ook snel. Nog een stukje gelopen en om 15.30 u weer terug gelopen naar huis. Het was een geslaagde dag. Donderdag had ik met Tanja (duitse au pair) afgesproken in Westfield shoppingcentre. Daar werd mijn engels weer even op de proef gesteld maar ik begin me steeds beter te redden en ik kan me gewoon verstaanbaar maken. Ze kon maar een uurtje dus daarna heb ik even geshopt. Vandaag is Finn (mijn oudste kindje) jarig, hij is 5 jaar geworden. Ik heb even een kleinigheidje voor hem gekocht. Als je in het westfield shoppincentre bent, heb je echt super veel winkels om je heen. Je weet niet waar je moet beginnen en je kan je geld wel kwijt bij alle leuke winkels… Om half 3 kreeg ik het besef dat ik nog helemaal niet geluncht had, even wat gehaald en toen maar eens richting huis gegaan. Tot nu toe gaat het reizen met de bus nog telkens goed, sta er versteld van. Terwijl het eten/drinken vrij duur is vind ik het reizen hier echt goedkoop, voor AUS$3,58 ben ik met de bus in Sydney of Bondi Junction en dan zit ik ongeveer 30 min of langer in de bus.

Vrijdag begin ik de dag weer om 7.30 u, ontbijten met een kopje thee en yoghurt. Op een vroege ochtend vragen de kinderen al meteen alle aandacht, maar dat heb ik er graag voor over. Om 8.00 u is de oma er en sta ik bijna klaar om ze in de auto te zetten voor de zwemles. Judd zit in de auto, nu Finn nog. Finn kwam met een korte broek naar beneden, nou daar vond ik het nog niet echt weer voor hij moest dus een andere broek aan van mij. Met veel gezeur en gedram is het toch gelukt en kon ik hem eindelijk in de auto zetten voor zwemles. Omkleden en hup de kinderen kunnen het water in. Judd start om 8.30 u en Finn om 9.00, hoewel Judd er geen zin in heeft en alles bij elkaar schreeuwt, duikt Finn zo het water in zonder gezeur. Na het zwemmen douchen, kleren aan en dan is het tijd voor een boterham, aardbeien en een ijsje. Om 11.00 u zijn we weer terug en gaan we American Cookies bakken en ze zijn echt super lekker geworden, daar gaat de lijn haha… Na het koekjes bakken gaan we lunchen en dan is het bedtijd voor Judd. Ik had Judd in bed gelegd en op een gegeven moment hoorde ik wat, is die draak toch zo maar even uit bed geklommen. Dus naar boven om hem weer in bed te leggen, toen was het ook binnen een paar minuten stil. Voordat ik leuke dingen ging doen met Finn heb ik eerst de vaatwasser even ingepakt, met een bezem door het huis en een wasje gedraaid. Na dat ik klaar was hebben we met zijn nieuwe speelgoed gespeeld, geverfd, geknipt en alle andere dingen die we hebben gedaan. Om 15.30 u hoorde ik weer wat en stond hij al bijna beneden aan de trap, gelukkig kan hij goed traplopen… Kleren weer aan, schoenen aan en voordat we naar buiten gaan eten we een bakje fruit. Aardbeien hebben we weer gegeten. Om 16.45 u begon ik het wel fris te krijgen en zijn we naar binnen gegaan. Nog even getekend met de jongens en daarna met de auto’s gespeeld en dan is het ook zo 18.00 u. Als eten hadden we vandaag spareribs met salade. Mam, toch smaken jou spareribs het best… Dus je weet wat je te doen staat als ik weer terug ben, haha. Maar na twee weken gewerkt te hebben, kan ik wel zeggen ik heb VAKANTIE… Ze gaan vanaf maandag 10 dagen op vakantie, 10 dagen rust…

Zaterdag begin ik de dag met wat oefeningen, douchen, opmaken en kleren aan. Het was de bedoeling dat ik deze dag dan toch echt een keer zou gaan rijden aan de andere kant van de weg, maar de auto besloot er mee op te houden. Dat rijden laat dus nog even op zich wachten… Deze dag ben ik met Lotte, Esmee, Maud, Joosje en Demi naar Sealife en Wildlife park Sydney geweest. Het was een leuke dag, we hebben Nemo en Dory gevonden en nog heel veel andere vissen, haaien etc gezien. In het wildlife park hebben we, kangoeroes, koala’s, slangen en nog heel veel andere dieren gezien. Nadat we de dag hadden door gebracht in Sealife en Wildlife park, hebben we nog even zitten schillen. We zullen geen Nederlanders zijn geweest als we niet zo goedkoop mogelijk iets lekkers wilde hebben, dus hup op naar de Woolworths. Daar hebben we toastjes met kruidenkaas en tzatziki gehaald en opgegeten bij Darling Harbour. Dit was het voorgerecht, als hoofdgerecht zijn we naar Vapiano geweest dit lijkt een beetje op Happy Italy. Ik ben voor de lasagne gegaan en deze was echt top. Samen met Demi heb ik een nagerecht gedeeld en zijn we gegaan voor de nutella cheesecake met aardbeien en lekker dat die was… Daarna is iedereen weer naar huis gegaan. Je komt er pas echt achter wanneer je het richtingsgevoel hebt van een stoeptegel als het zelfs met google maps al niet lukt, ja jongens dat was ik!! Maar uiteindelijk ben ik toch bij de goede bushalte beland en veilig thuis gekomen. Zondag hadden we al weer vroeg afgesproken het zou namelijk 26 graden worden in de WINTER… Op naar Bondi beach, ik zou de NL au pairs zien op het station van Bondi Junction vanuit daar zouden we samen met de bus verder gaan. Samen even eten gehaald en toen kon het echte chillen beginnen, maar er was gewoon geen zon te bekennen. Maar als we iets in ons hoofd hebben dan moet het ook gewoon gebeuren, dus hup het water in. Ik kan jullie mededelen dat het vreselijk maar dan ook echt vreselijk koud was maar dit kan al wel weer afgestreept worden op de bucketlist. Op een gegeven moment hadden we het wel gezien en zijn we met de Ferry naar Manly gegaan, hier nog even rond gelopen en daarna hebben we eten gehaald en opgegeten op het strand. Toen hadden we toch allemaal wel een after-dinner-dip dus zijn we weer met de Ferry naar circular quay gegaan en toen is iedereen zijn eigen reis naar huis begonnen.

Het was weer een geslaagde week!!

See ya next week people…
Liefs Dana

Reacties

Reacties

Henriëtte

Mooi verhaal weer Daantje!

Papa en mama !!!

Weer gezellig om je blog te lezen.Ook fijn om te lezen dat je ook in je vrije tijd leuke dingen doet??.En wat zal het rustig zijn de komende 10 dagen ...... Het is wel lekker natuurlijk om een paar daagjes voor je zelf te hebben,maar ik ben er ook zeker van dat je ze best gaat missen.Toi toi toi de komende week en we w88 op je volgende,gezellige blog en mooie foto's ???

anita

hello dana
het was weer erg leuk om te lezen .we gaan echt uitzien naar die verhalen van jou, wel oppassen voor haaien als je gaat zwemmen in de oceaan. nu even lekker 10 dagen voor jezelf ,maar net wat je moeder zegt ,je zult ze wel gaan missen.we kijken uit naar je volgende blok en leuke foto"s.
nou meisje een fijne week en geniet er van doei groetjes van henk en anita xxxxxx

Jolanda

Hoi lieve Dana
Indrukwekkend hoe je alles oppikt in het gezin en hoe je al het ritme hebt gevonden. Leuke verhalen!! Daarnaast geniet ik van de geweldige foto's die elke keer voorbij komen.....wat een super ervaring dit!!!! Een droom/wens van velen, en jij maakt het gewoon waar......Amazing!!!???. Lijkt me trouwens een gezellig stel meiden die collega aupairs ?! Moeten alleen nog ff de zon in????vergeleken met jou.. .hi hi. Fijne dag.....liefs

Carin

?? een super verhaal. Groetjes van René en mij

Leah

Heel leuk om dit zo te lezen!! Tot volgende week xx

Christiane

Hey Dana. Wat een leuke blog. Ik verheug me all op het volgende berichtje van je. Take care ?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!