danaaupair.reismee.nl

Afscheid nemen, de reis & de eerste paar dagen in SYDNEY!

Lieve lieve mensen

Alvast sorry voor deze super lange blog, maar het valt ook niet mee om het allemaal zo kort mogelijk te houden! De volgende zal vast niet zo lang zijn..

Zondag 9 Juli was het dan zo ver tijd om afscheid te nemen van mijn lieve ouders, lieve zus en Tim, Mandy en Nils en mijn lieve vriendinnetjes. En de rest die voor de tijd nog langs zijn geweest. Voordat ik ging inchecken hebben we eerst samen nog even iets gegeten op Schiphol bij La Place. Het was gezellig, gelachen en natuurlijk gekletst. Rond 10 over 6 was het tijd om naar de incheckbalie te gaan, nog cadeautjes met instructie gekregen van mijn vriendinnetjes. Ik laat me laten verrassen dames, het had natuurlijk niet gehoeven :p … Toen was het echt tijd om in de rij te gaan staan, na even gewacht te hebben was ik dan eindelijk aan de beurt. Het kan natuurlijk ook nooit vlekkeloos lopen bij mij, mijn visum was niet digitaal gezet waardoor het weer wat langer moest duren.. Maar ik mocht dan uiteindelijk toch mee, want ze hebben even gebeld met de Australische ambassade en toen was het gelukkig zo gepiept.

Toen was het moment echt daar, afscheid nemen.. Nog even een paar foto’s samen en het kussen en knuffelen was aangebroken… Die lieve vriendinnen waren allemaal al aan het huilen bij de eerste knuffel en dan kan ik niet achterblijven en liep er bij mij ook een traantje over m’n wang. Hop door de douane, dat was zo gepiept. Hop door naar de paspoortcontrole ook dat was zo gepiept. En toen had ik nog tijd om me te vermaken op Schiphol, even een lekker theetje gehaald en nog even appen met iedereen dan vliegt de tijd ook voorbij. Om 20.50 u was het tijd om te gaan boarden, fijn een stoel aan het raam. Toen kon het pas echt beginnen, een vlucht van 10 uur en 45 minuten, veilig geland op het vliegveld van Seoul. Kon het wachten weer beginnen 3 uur en 40 minuten om precies te zijn. Wifi ingesteld en toen kon ik alle berichtjes beantwoorden en iedereen even geruststellen dat ik veilig ben geland. Even een broodje gehaald want dat vliegtuigvoedsel is ook niet echt om gelukkig van te worden. En om 18.15 u begon het boarden weer, gelukkig weer een stoel aan het raam. Waarbij ik eerst heel blij werd dat ik twee stoelen voor me alleen had werd het later toch even anders.. We waren al in de lucht, ik had me net gesetteld en wilde net beginnen aan mijn beauty slaapje, toen kwam de stewardess iemand voelde zich niet lekker en wilde graag dichtbij het toilet zitten, heb ik weer hoor..

Onderweg kreeg ik het papiertje wat je in moet vullen en wat je af moet geven bij de douane, papiertje netjes ingevuld. Dus ik dacht nu kan het echte deel van border security beginnen, het stelde dus helemaal niks voor.. Ik was binnen de kortste keren door de douane en had ook binnen de kortste keren mijn koffer, dat was wel prettig. Op naar de plek waar ik opgepikt zou worden, daar heb ik niet lang hoeven wachten. Naar de taxi, dat was een feest na eerst half Sydney te hebben gezien was ik dan om kwart voor 9 in het hostel, inchecken naar de kamer en gelijk door samen met het andere meisje dat uit Enschede komt om op verkenning uit te gaan. Het hostel was wel goed vertegenwoordigd met Enschedeërs, het meisje achter de incheckbalie komt ook uit Enschede. Genoeg gezien en gewandeld vandaag, door de Botanical garden, naar het opera house en de Harbour bridge en ook nog een rondje China Town. Ik heb de nodige kilometers wel gemaakt. Ik had het gevoel alsof ik door New York aan het wandelen was, door alle hoge gebouwen, sirenes en drukte om je heen (ook al ben ik daar nog nooit geweest). In de avond heb ik lekker een pizza gegeten en toen vroeg mijn bed in want mijn jetlag was flink aanwezig, de eerste nacht sliep ik alleen op een 6 persoons kamer, dat was HEERLIJK!

12 Juli heb ik vanuit het hostel een beachtour gelopen van Coogee Beach tot Bondi Beach, ik heb 7 stranden gezien. Het ene strand heel groot en het andere strand heel klein. Ondanks het slechte en soms regenachtige weer was het toch een leuke dag. Weer een aantal mooie foto’s gemaakt maar door de grijze wolken komen de foto’s toch minder tot z’n recht. Ik zal gaan voor betere foto’s wanneer het zonnetje wel lekker schijnt. Nog even wat gedronken met de hele groep die mee liep met deze tocht en toen met de bus en de trein richting het hostel. In de avond gegeten en een drankje gedaan met andere meisjes, daarna ben ik mijn bed ingedoken. Want donderdag 13 Juli zou de oriëntatie dan toch echt beginnen, vroeg op staan want om kwart over 8 werden we verwacht op het kantoor van AIFS (partnerorganisatie van Activity International waar ik dus mee ben gegaan). Ik was netjes op tijd bij het kantoor van AIFS, om half 9 begon het met een algemene uitleg over het au pair zijn, wat de familie van je verwacht en wat belangrijk is etc. Daarna hadden we een vrij lange pauze dus lekker in het zonnetje gezeten en even iets gegeten. Na het eten werd je als groepjes verwacht bij de AZN bank, hier kon je je bankpasje ophalen. Ik ben dus nu in het bezit van een Australisch bankpasje, als iemand geld te veel heeft het is altijd welkom… Haha grapje hoor. Door naar deel twee van de oriëntatie, EHBO. Dit was een vrij lange presentatie, maar na wat er allemaal verteld is denk ik toch dat ik maar weer terug kom naar Nederland, haha… Spinnen, slangen, kakkerlakken en nog meer van die vieze enge insecten. Maar spinnen en slangen zijn toch wel mijn ergste nachtmerrie, ik hoop dat ik deze niet ga tegen komen de komende maanden anders pak ik het eerste vliegtuig weer terug naar huis, haha.

Vrijdag 14 Juli is de laatste oriëntatie dag, gelukkig was dit maar een halve dag.. Vanaf half 2 was je lekker vrij en kon je nog even iets leuks doen. Vanaf 16.00 u kon je worden opgehaald door je hostfamily. Om half 5 was het dan zo ver en werd ik opgehaald door de hostmom, dit was echt super gek.. Want wat doe je geef je ze alleen een hand of geef je ze een knuffel, gelukkig nam de hostmom het initiatief. In de auto en op naar huis, het was echt super druk op de weg dus het duurde wat langer. De ontmoeting met de twee jongens was echt super leuk, ze waren enthousiast en de oudste kwam meteen met vragen. Deze avond hebben we eten besteld, een burger met patat. Ik ben gegaan voor een kipburger, deze smaakte goed. Filmpje kijken en toen lekker naar bed, slapen in een hostel is namelijk niet heel prettig. Goeie nacht gehad en eindelijk echt goed geslapen. Zaterdag hebben we eerst een wandeling gemaakt langs het strand en ben ik later met de ouders mee gegaan naar de sportschool, na twee weken nauwelijks te hebben gesport werd het wel weer eens tijd om de spieren goed te laten branden. Na het sporten hebben we in het Westfield shoppingcentre geluncht en daarna zijn we naar huis gegaan, ondanks dat het sporten vrij kort was vond ik het wel weer fijn om iets te doen. Lekker douchen na het sporten, even klaarmaken en dan lopend naar de plaatselijke pub. Hier hebben de kinderen lekker gespeeld, wij een drankje gedronken iets gegeten en toen weer naar huis. Nadat ik terug was heb ik me even teruggetrokken op mijn kamer, even rust. De oudste is echt aan het uitproberen tot hoe ver hij kan gaan en is daarom niet echt lief, de jongste daarin tegen is echt een schatje…

Vandaag een stuk gelopen, alleen op verkenningstocht uit, naar Coogee Beach gelopen daar even lekker in het zonnetje gezeten en daarna weer terug naar huis. Ik weet wel door de gigantische heuvels op en af te gaan een echte work out is. Door al het lopen heb ik namelijk gewoon spierpijn in mijn kuiten. Ondanks dat het hier winter is, is het overdag heerlijk maar in de ochtend en avond is het toch nog best fris… Ga ik dit overleven met 1 trui en 1 vest? Misschien moet ik er nog maar even een lekkere trui bij halen, heb al een aantal mooie gezien. Morgen begint het dan echt, ben benieuwd hoe het gaat.

Gelukkig gaat mijn Engels de goede kant op, maar het kost nog wel erg veel energie om alles goed te verstaan en om ook nog antwoord terug te geven… Nog even en dan is mijn Engels top! Het is nog wel even wennen met de tijd, wanneer ik wakker wordt, stappen jullie je bed in.

Tot volgende week lieve mensen & vergeet de foto's niet te bekijken (foto's zijn nog aan het uploaden)...
Liefs Dana

Reacties

Reacties

Karin eleveld

Dag lieve schat,fijn om te lezen dat je eerste indrukken goed waren.Wij vinden het nog steeds een raar idee,wij hier en jij aan de andere kant van de wereld. Maar heb vooral een hele mooie(onvergetelijke)tijd. Geniet er van en maak vooral heeeeel veel foto's ???

Mandy

Heeeej Daan

Super om te lezen dat je het zo naar je zin hebt? En dat het klikt met de familie!

Heel veel plezier en we appen???

Christiene

Hoi lieve dana wat een mooi verhaal zeg super.... maar ik ben blij dat je een leuk gezin hebt gekregen. En nog veel plezier en ook van andere dingen genieten niet alleen maar werken ..meisje ik ben super trots op jou??????

Karin Eleveld

P.s leuke foto's ( duurt wel lang voordat ze gedownload zijn of niet ?),geduld is een schone zaak,zeg maar ?

Deveny

Super blog daan!!
Ik hoop dat de oudste nog bij draait en dat je geen spinnen en slangen tegen komt hahaha, ik ben heel erg trots op je dat je dit avontuur alleen aan bent gegaan? Succes en veel plezier deze eerste week, je kunt het!
Xx dev❤

Henriëtte Nijhoff

Hoi Daan, mooi verhaal hoor.
Heel fijn dat het klikt met het gezin.
Geniet ervan,veel plezier!

anita van der burch

hallo dana wat leuk om zo met je mee te reizen op deze manier en die spinnen en andere insecten zijn ook niet mijn ding vind het super van jou dat je dit avontuur aangaat en met die oudste komt het wel goed ,daar red jij je wel mee.geniet van alles en maak super mooie foto's zodat wij er ook van kunnen genieten. heel veel plezier en kijk uit naar je volgende verslag en foto.s groetjes henk en anita xxx

Loirrainne

Fijn om te lezen dat het goed gaat en dat je het naar je zin hebt. De foto,s zijn supergaaf. Ik wens je veel plezier en kijk uit naar je volgende blog. Dikke knuffel van Albertus Justin En mij.

Orata

Hai Dana , wat een prachtig verhaal !
Tot nu toe klinkt het allemaal erg leuk !
Ik hoop voor je dat de oudste nog wat bij gaat draaien ?
Tja je weet het nooit natuurlijk .
Ben al weer benieuwd naar je volgende verhaal ?!

Bregtje

Ik word toch bijna jaloers!

Wilma

Leuk te lezen hoe het jou daar gaat, trek dat kleine ettertje maar een keertje aan zijn oor ( als niemand kijkt) ?Nee hoor die volgt wel, maar geef hem eens ongelijk eerst even testen toch?
Je workout in de buurt te hebben is toch top, kun je de nodige beenspieren trainen en ben je topfit voor het komende surfseizoen. Moet je nog wel even een leuke short kopen want op de beach moet je natuurlijk passend gekleed gaan!?‍♀️Veel plezier en hang loose!

Carin

Wat een verhaal en wat een prachtige foto's. Xxx

Esmee

Hoi Dana,
Je kent mij niet maar ik kwam je blog tegen en ik ben ook au pair in Sydney sinds 1 week! In welke suburb woon je? Ik las dat je in Westfield geshopt hebt en dat is niet heel ver bij mij vandaan dus misschien wonen we wel redelijk dicht bij elkaar :)

Rachel

Ha mie skat! Dat heb je weer mooi beschreven allemaal. Fijn dat je daar lekker kunt sporten Ă©n bijna een dagelijkse workout hebt met al dat geklim. Zolang je niet niet als een afgetrainde tuthola terug komt vind ik alles best, dat ga je namelijk samen met mij bereiken ;) Succes met de kiddo's en tot facetime! Kusjes van mij vanuit het zonnige Glanerbrug!

Esmé

Hee topper!

Juist leuk om te mogen meegenieten met de uitgebreide versie!! Wat een fijne reis heb je gehad, een goed begin is het halve werk kan je denken. Zet hem op daar.

Groetjes uit Lonneker! :-)

Bettie

Daan wat laat je je verhaal leuk overkomen kan naar dit avontuur zo aan de slag als schrijfster je doet het toppie

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!