danaaupair.reismee.nl

Harbour bridge beklimmen & eerste surfles

Helloooooo,

Zondag dus tijd voor een nieuwe blog… Een weekend met veel leuke dingen op de planning, dus lees snel verder… Nog 10 weken werken dat betekent in principe nog 30 dagen werken, klinkt best weinig hé. Kan ook niet wachten om te gaan reizen. Genoeg over dit, we gaan nu snel door naar mijn week.

Maandag en Dinsdag met de boys, naar het park geweest, winkelcentrum bezocht want we wilde iets knutselen. We hebben klei gekocht die hard wordt, dus we hebben een aantal mooie dingen gemaakt.

Woensdag heb ik iets langer geslapen en ben ik samen met Emma naar de stad geweest, we hebben geluncht bij Pancakes on the rocks. Daar hebben we gigantische pancakes gegeten en hoe kan het ook anders ik heb gekozen voor iets met chocola, 1 normale pancake, 1 chocolade pancake, vanille ijs en chocolade ijs erop en om het helemaal heftig te maken nog een chocoladesaus. Nu ik dit typ loopt het water me weer in de mond, dit was een gigantische chocoladeshot. Als je een keer in Sydney bent moet je hier zeker een keer pancakes hebben gegeten...Na ons buikje gevuld te hebben zijn we naar Bondi Beach geweest, hier hebben we aan het strand gezeten en lekker gekletst. Als toetje hebben we nog nachos gegeten met uitzicht op zee.

Donderdag heb ik samen met Sahronna gesport aan het strand van Maroubra, daar hebben ze van die apparaten buiten, heel vervelend om te sporten met het uitzicht op zee. Na het sporten hebben we even een kopje thee gedronken en om 13.00 u zijn we allebei naar huis gegaan. De rest van de middag heb ik een rustige middag gehad.

Vrijdag weer een dagje met de boys en eigenlijk vrij weinig bijzonders gedaan. Zaterdag heb ik nog even een paar uurtjes op de boys gepast en daarna ben ik de stad ingegaan waar ik Dorette, Ellen, Maud en Joosje zou meeten. WE GAAN DE BRUG BEKLIMMEN, WHOEEEH. Voordat we dit gaan doen moeten we eerst ons buikje vullen en Joosje verlaat ons, die gaat niet mee de brug op. Om 19.00 u moesten we bij de verzamelplek zijn, daar kregen we een mooi pakje aan en nog een riem om je te kunnen zekeren aan de brug. Uitleg gekregen een proefrondje gemaakt, hoe je je vast moet maken aan de brug. Na dat we dit allemaal hadden gedaan konden we beginnen, ondertussen werden er ook foto’s gemaakt (die plaats ik op FB) en we hebben met uitleg en aankleden 3,5 uur er over gedaan. Na de brug kregen we een certificaat en een groepsfoto, de individuele foto’s moest je er zelf bij kopen. Drinken gehaald en toen zijn we naar huis gegaan.

Zondag (vandaag) heb ik samen met Maud mijn eerste surfles gehad. Om 11.15 uur moesten we in onze bikini en van top tot teen ingesmeerd te zijn verzamelen bij Manly Surfschool. Daar kregen we onze wetsuit en een geel shirtje, na eerst wat uitleg te hebben gehad gingen we het water in. De eerste keer mochten we alleen mee liften op de golf, na dit een aantal keer gedaan te hebben gingen we weer op het strand het tweede deel oefenen. Het tweede deel bestond uit hoe we moesten staan op het surfboard en kregen we drie verschillende manieren uitgelegd, we moesten zelf kijken waar wij ons comfortabel bij voelde. Na dit geoefend te hebben gingen we uiteraard weer het water in en dit keer tot aan het eind van de les. Het was best moeilijk maar toch kan ik zeggen dat ik een paar keer in surf-positie op de plank heb gestaan, YES dat was namelijk ook mijn doel. Volgende week zondag een tweede les, deze zal waarschijnlijk beter gaan als deze week.

Fijne zondag mensen…
Ik duik nog lekker even met een filmpje in bed en dan straks lekker slapen

Liefs Dana

Reacties

Reacties

Anita

Hallo daan tje
Ja de tijd vliegt voorbij .nog een paar weekjes en je kunt lekker met Demi gaan reizen mooi man.
Je hebt je vader en moeder vast niet van te voren verteld dat je de brug ging beklimmen. Je ziet er goed uit .je komt straks vast terug als een hele zelfstandige jonge vrouw neem het petje voor je af.wij zijn net terug met tommi zijn naar de kerstmarkt van wolters geweest maar viel tegen dezelfde rotzooi als vorig jaar haha. Maar hebben wel gezellig met ons 3 tjes een ontbijtje daar gedaan .groetjes en knuffel tommi anita en henk ??

Papa and me ??!!!

Wat een leuke week weer..... idd time flies.......
Nog maar 10 weken werken pffff....... dat gaat supersnel,en het vooruitzicht om dan lekker te gaan reizen? ???en weer andere mooie plekjes te gaan bekijken ?,ik denk dat je alleen in Sydney en omstreken al een paar weken nodig bent om alles te gaan zien?.
Je geniet er wel van(en dat moet natuurlijk ook want je komt er niet zo 123 weer),wat een prachtige foto's van die Harbourbridge Climb ?,heel bijzonder om dat s'avonds te doen.
Nou ik ben benieuwd hoe je volgende surfles gaat...... geniet nog maar lekker van anale moois en natuurlijk van het mooie weer......??

Karin

P.s Die stomme ipad..... ??moet natuurlijk" alle moois zijn"?

Nath&Norie

Heey lieve Daan nog 10 weekjes werken wat snel gaat het ik ben zo benieuwd naar alle foto en filmpies wat je gemaakt heb als je straks weer thuis bent ?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!