danaaupair.reismee.nl

Hostmom jarig en het weekend

Hee Lieve mensen,

De weken gaan mij echt te snel, ik weet niet hoe dat bij jullie zit maar het is gewoon al weer zondag…. 1 keer knipperen met je ogen en de week is voorbij, zo voelt het voor mij.

Maandag en dinsdag staan in het teken van zorgen voor de kids. Maandag zijn we naar het park geweest, hebben we koekjes gebakken en was mijn hostmom jarig. Het is in deze familie een traditie om met elke verjaardag de hele avond een feesthoedje te dragen, dat zag er dus niet heel charmant uit. Ze vierde de verjaardag niet maar toch hebben we nog even een liedje gezongen en hebben we een stukje taart gegeten. Dinsdag ochtend zijn we rustig begonnen en uiteindelijk zijn we nog naar het park gegaan, hier kon ik lekker van het zonnetje genieten terwijl de kinderen aan het spelen waren. S’middags had ik Kimberley uitgenodigd met haar twee jongetjes bij mij in huis, je weet hoe dat gaat als er hier vier kinderen rond lopen… Het was een bende, maar even samen opruimen en het zag er al weer een stuk beter uit. Kinderen in bad en nog even gespeeld en mijn dag zat er al weer op.

Ja en dan zijn we al weer beland bij woensdag en donderdag. Woensdag begin ik eerst met een uurtje zumba om daarna nog even een aantal been oefeningen er achteraan te gooien, summerbody here I come (dat hoop ik natuurlijk). Samen met Marleen ben ik naar bondi junction gegaan om daar mijn batterij van de telefoon te laten vervangen, hopelijk werkt het… Nog even rond gelopen in het winkelcentrum, broodjes gehaald en toen zijn we naar mijn huis gereden om daar even te lunchen. Na de lunch heb ik gedoucht heb ik even van het zonnetje genoten om daarna een serie te kunnen kijken. Donderdag heb ik mijn bed maar weer eens voorzien van een schone lakens etc. Even naar het winkelcentrum gegaan en ik heb nog even een stuk gewandeld.

Vrijdag is het altijd een zwemochtendje, om 10.30 u zijn we weer terug en spelen we even in de tuin. De planten voor in de voortuin en achtertuin werden ondertussen ook nog even bezorgd. Lunchen, Judd naar bed brengen en dan mag Finn even met z’n iPad spelen. Na het slaapje van Judd zijn we naar het park gegaan, gespeeld, snack gegeten en om 16.45 u liepen we weer richting huis. In bad, spelen en luisteren we muziek tot moeder thuis is en dan is het WEEKEND VOOR MIJ…

Zaterdag heb ik met Ellen, Joosje, Isabel en Dorette afgesproken. We verzamelen op station Wynyard om daarna met z’n allen in de bus te gaan naar Palm Beach, hier hebben we een hike gedaan. Maar voordat we met de hike konden starten moesten we eerst 1,5/2 uur met de bus. Het was een vrij pittige rit met allemaal slinger wegen, maar we hebben het overleefd. Eenmaal aangekomen konden we starten met de hike, je had een makkelijke route en een moeilijke. Wij als echte avonturiers hebben gekozen voor de moeilijke, zo moeilijk was ie niet maar hij was wel pittig we hebben zeg maar genoeg trap gelopen. Eenmaal boven hadden we een prachtig uitzicht met een vuurtoren. Onze lunch daar even genuttigd en van het zonnetje zitten genieten. Op de terug weg zijn we via de makkelijke route weer naar beneden gelopen. Bus gepakt en we hebben een stop gemaakt in Dee Why, ijsje gegeten en de bus gepakt naar Chatswood in het winkelcentrum nog even rondgelopen en toen zijn we naar het centrum van Sydney gegaan. We hebben gegeten bij Vapiano (soort Happy Italy) en hebben iets te veel geld uitgegeven aan cocktails… Nog even een rondje gelopen door de stad en om 21.30 u was ik weer thuis.

Vandaag (zondag) was het echt een top dag. Om half 11 hadden we afgesproken bij Olympic park (hier zijn de zomerspelen van 2000 gehouden), we hadden namelijk een tijdje geleden een kaartje gekocht voor Colorfest. Een festival waar je mag gooien met gekleurd poeder, super leuk natuurlijk. Je kon zakjes poeder kopen maar ze werden ook vanaf het podium gegooid, natuurlijk alleen de kleur die niet goed wordt verkocht, maar als slimme hollanders vragen we gewoon of we deze mogen omruilen voor een andere kleur. Deze kleur kun je omschrijven als bruin/rood een beetje een poepkleurtje. Om 15.45 hebben we de trein terug gepakt naar huis, thuis meteen onder de douche gesprongen en gelukkig ging al het poeder zonder moeite uit je haar en van je lichaam af. Toen ik thuis kwam zat Finn echt even naar mij te kijken van ben je wel goedwijs en hij zei tegen mij 'You look like a monster, you have to take a shower' Nog even facetimen met het thuisfront en dan lekker een filmpje/serie kijken in bed.

Ik kan nu al niet wachten op volgende week. Dan ga ik met Joosje, Maud, Ellen, Demi en Esmee een weekendje naar MELBOURNEEEEE…

Liefs
Vanuit het steeds warmer wordende Australië!!

anita

lieve dana je gaat geweldig daar ,fijn dat de weken o vlug gaan dat is een teken dat je het naar je zin hebt. en volgend weekend lekker genieten van melbourne,ook weer spannend is dat ver van jullie af ? Henk en ik gaan dinsdag en woensdag naar volendam eens kijken of we op de koffie kunnen bij jantje smit hahaha.en natuurlijk een foto laten maken in klederdracht wordt alleeen niet zo mooi weer ,maar ja dit is nederland he . fijne week doeii groetjes van ons
xxxx

Papa and me .......

Hoi lieve Daan,

Al weer een week dichter bij 28 Februari zegt je vader ??.......maar ik gun je dit avontuur van harte.
Je hebt het naar de zin,doet leuke dingen samen met de meiden en hebt nog heel veel leuke dingen in het vooruitzicht......en laten we het dan maar niet hebben over het supermooie weer dat nog komen gaat????‍♀️??‍♀️?
In november komt Leah en in januari Demi......en dan volgende week een weekendje Melbourne.....
Geniet er lekker van en we spreken elkaar snel weer (hebben we net nog gedaan??).....

Knuffels van ons ??

Nathalie&Norie

Kleintje ben zo trots op je ik mag dat wel zeggen he haha je doet het geweldig daar !! En ben zo blij dat je dit avontuur mag mee maken dikke kus

Wilma

Zo Dana je staat er letterlijk en figuurlijk gekleurd op ! Lekker uitleven en je smerig maken wie vind dat niet leuk. Veel plezier in Melbourne, het grote casino daar is ook een bezoekje waard.

Henriëtte

Hoi Dana, wat fijn dat je het zo naar je zin hebt.
Lekker genieten van de dingen die je allemaal beleeft!
Groetjes van Marcel en mij.