danaaupair.reismee.nl

We zijn weer begonnen...

Hee lieve mensen,

Het is weer een nieuwe week en het normale leven is weer begonnen. Ouders zijn weer aan het werk en ik heb de kinderen weer alleen… Vorige week zondag maar op tijd mijn bed ingekropen want de wekker stond weer op 6.50 u.

Maandag zijn we gestart met ontbijt… Er was yoghurt voor mij gehaald maar zoals misschien een aantal van jullie het wel weten, haat ik stukjes fruit in mijn yoghurt. Het heeft me 10/15 minuten geduurd op mijn yoghurt naar binnen te werken, maar het is gelukt dat vind ik al een schouder klopje waard… We zijn begonnen met lekker thuis te spelen om 8.30 u heb ik de jongens maar eens aangekleed en de tanden gepoetst. Dat tandenpoetsen bij Judd is nog een behoorlijke strijd en het lukt me dan ook niet altijd om zijn tanden goed te poetsen. Het fruit klaargemaakt en om 9.30 u gingen we dan richting het park in Coogee zo’n 15/20 minuten lopen normaal maar met Finn erbij op z’n step duurde het iets langer. Daar fijn gespeeld, snack genuttigd en om 11.30 u zijn we terug gelopen naar huis en was het al tijd voor lunch. Na de lunch Judd naar bed gebracht en die is als een blok in slaap gevallen. Finn heeft samen met mij cupcakes gebakken, dit is toch best lastig als er geen elektrische mixer in huis is. Dit waren dan ook zeker niet mijn beste cupcakes maar ze zijn goed te eten, zonder frosting want die was mislukt… Terwijl de cupcakes in de oven stonden mocht hij even op zijn iPad van mij en hij was helemaal blij… Na het slaapje van Judd zijn we naar een ander park geweest iets dichterbij huis, om 16.00 u naar huis gegaan en daar een snack genuttigd. Ouders willen dat ze meer groente eten, dus ik probeer om ze als middagsnack komkommer, paprika, tomaatjes en worteltjes te laten eten, dit is nog een beste klus want Finn zegt meteen dat hij het niet lust. Maar hij moet het eerst proberen van mij, dit klinkt wel een beetje gek uit mijn mond want ik was ook altijd degene die niks probeerde hé pap en mam… Na de snack kids in bad en om 17.45 u heb ik er een filmpje opgezet, moeder was om 18.00 u thuis en mijn dag zat erop. Lekker even een douche nemen want dat was wel nodig.

Dinsdag weer een nieuwe dag en ik zit al 7 weken in Australië. Finn was al aangekleed en Judd liep nog lekker rond in zijn pyjama, we starten met een ontbijtje samen. De jongens hadden namelijk ook nog niet gegeten, chocopops met melk voor de jongens en voor mij weer die yoghurt met stukjes mango. Gelukkig is de bak yoghurt nu leeg en begin ik morgen met een andere bak yoghurt zonder stukjes… Eerst spelen we even lekker binnen, vouw ik de was op en daarna kleed ik Judd aan. Zakjes met fruit klaarmaken en op naar het park, een ander park als gisteren. Finn zei ‘I don’t like this park’ en wie was er het leukst aan het spelen daar Finn dus… We hebben daar onze snack genuttigd en om 11.00 u zijn we weer terug gelopen naar huis. Judd viel bijna in slaap in de kinderwagen maar hij heeft nog even gespeeld voor het slapen gaan en nog een lunch genuttigd. Ja en toen wilde hij niet naar bed, maar daar trap ik natuurlijk niet in dus hup in bed en het duurde niet lang of hij sliep al… Finn heeft lekker gespeeld en ik heb de boel maar eens opgeruimd en zelf ook nog even wat gegeten want dat had ik nog niet gedaan. Na het slaapje lekker gespeeld en om 17.15 u heb ik ze maar weer eens in bad gestopt. Toen konden ze nog even spelen voordat mama thuis was en zat mijn dag er weer op. Na het avondeten lekker in bed mijn serie kijken. Nog even gefacetimed met mama en de buren, gezellige boel hoor…

Woensdag ben ik samen met Rabea en Marleen naar Tamarama beach geweest want hier hebben we een zumbales gevolgd. Nou dit was zo leuk, dus volgende week gaan we weer en kopen we een 10 ritten kaart. Na de les hebben we nog even onze buikspieren getraind en hebben we een kopje thee gedronken aan het strand en wat hou ik toch van de winters hier. Ik zat in mijn hemdje en het was best warm. Samen met Marleen ben ik naar de Woolworths gegaan, we hebben even afbakbroodjes gehaald en toen zijn we naar mijn huis gegaan om even te lunchen. Na dat Marleen naar huis is gegaan heb ik maar even een wasje gedraaid, ik moet zeggen dat het wel nodig was. Ik ben even onder de douche gesprongen en toen met een kopje thee en mijn laptop op de bank geploft om verder te gaan met mijn favoriete serie van dit moment. Om 18.00 u was moeder weer terug met de twee jongens, nou en dan berg je maar want na een dagje daycare is er geen land meer mee te bezeilen. Het beste is dan dat ik naar mijn kamer ga maar dat doen we natuurlijk niet…

Donderdag had ik nog een dagje vrij, wel luxe hoor. Goeie work out gedaan voor de benen, gedoucht en ik ben even naar Westfield Eastgardens geweest met de bus. Hier even rond gekeken in de winkels want eigenlijk heb ik wel een nieuwe broek nodig er zijn al twee broeken die ik heb weg kunnen gooien. Maar ik heb niks gekocht. 0m 15.30 u bus weer teruggepakt naar huis en de buschauffeur vond zichzelf wel heel grappig volgens mij, hij was met mij aan het praten maar de helft kon ik niet verstaan want hij praatte nogal zacht. Eenmaal thuis gingen we maar weer eens verder met serie kijken, goed leven wel hier…

Vrijdag weer een dagje werken, nanny (oma) was vandaag vrij laat voor zwemles maar we hebben het gered… Wat mij nog het meest verraste vandaag was dat Judd geen drama maakte en erg goed zijn best heeft gedaan, misschien begint hij het dan toch nog echt leuk te vinden. Na de zwemles zijn we naar een park gegaan in La Perouse samen met nanny, maar we hadden het al snel bekeken want het waaide erg hard. Nanny is bijna jarig dus de kinderen kregen als lunch mcdonalds, na dat we thuis kwamen hebben de kinderen nog even gespeeld en om 12.30 u heb ik Judd in bed gelegd. Na zijn slaapje hebben we fruit gegeten en lekker gespeeld, ik had ballonnen gekocht dus het was een groot feest thuis. Eind van de middag de kinderen in bad gedaan, pyjama aan en nog even gespeeld totdat mama weer thuis kwam.

Zaterdag begon ik met een rondje hardlopen, dit keer een andere weg gekozen en het ging stukken beter. Dit wordt dus mijn nieuwe hardloop rondje… Nog even een aantal beenoefeningen achteraan gegooid en even rustig gezeten met een kopje thee. Voor de rest vandaag weinig gedaan, naar het strand daar even gelezen en toen weer op naar huis. Om 17.00 u stond een avondje oppassen op de planning, extra geld verdienen. Ik moest alleen op Judd passen en die lag in bed om 17.30 u werd hij wakker en het was een en al gezelligheid, NOT. Hij heeft 30 minuten gehuild en toen is hij in slaap gevallen in mijn armen. Lekker een pasta besteld en uiteindelijk is hij wakker geworden en hebben we samen een filmpje gekeken.

Deze blog stopt bij zaterdag want zondag heb ik echt niks uitgevoerd… Alleen even met de vriendinnetjes gebeld toen ik wakker werd. En de hele dag serie gekeken en nog even met handlettering bezig geweest.

Liefs Dana

Reacties

Reacties

Papa en mama ??

Het was weer gezellig om je blog te lezen......Je weekend was rustig,maar dat is ook wel eens lekker toch?....... Je gaat week 8 al in......time flies zeg pfffff,maar je hebt nog een hele tijd te gaan,ik kan me voorstellen dat het leventje je wel bevalt.......en zulke winters wil ik hier ook wel,al heeft een flink pak sneeuw ook wel z'n charme........Nou Daan,we kijken uit naar de belevenissen van de komende week.Wij hebben net ons zondagsontbijtje op en gaan nu aan de koffie(ja ja,het is goed weer en lekker om in de tuin te zitten).......?☕️?

wilma

Wat je noemt een luizenbaantje deze week, maar er komen ook weer andere.Ja je ouders hadden het niet makkelijk met " dat lust ik niet" merk je nu zelf... mmm die lekere Australische mango`s stuur er maar wat op.

Bettie

Daan weer een leuk verhaal kijk er elke week weer naar uit. Je doet het goed en eet nu denk ik alles als je terugkomt liefs jan en bettie

Yolanda

Leuk om je zo te volgen Dana! En........ fijn om te horen dat het daar best goed toeven is.
Het is een prachtige ervaring!
Geniet ervan en dikke knuffel?

Christiene

Super leuke blog weer..... toppie???

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!