danaaupair.reismee.nl

HAPPY NEW YEAAAAR

Helloooooo (Lees dit even lekker op z'n twents)

Daar zitten we dan al in 2018, gelukkig nieuwjaar… Het einde is nu echt in zicht, nog 3 weken werken en dan kan het genieten gaan beginnen en kan ik de irritaties gaan vergeten. Lees snel verder want daar zal ik mijn week weer eens gaan beschrijven.

25 December (1e kerstdag). Ik hoorde de kids al om 10 voor 6 hysterisch door het huis stuiteren maar ik bleef toch nog even liggen. De kids zijn begonnen met de cadeautjes uit te pakken en toen ik om half 9 beneden kwam waren ze al klaar. Ik begon met een rondje hardlopen om daarna ook mijn cadeautje uit te pakken, ik heb gekregen een thee adventkalender, masker en een mini mascara, lipstick en eyeshadow primer. Gedoucht, klaar gemaakt en toen kwam oma (nanny) nog met twee zakken cadeautjes aan voor de kids. De kids zijn in vedergeval goed verwend en oma had ook nog een cadeautje voor mij. Om 1 uur begonnen we met de lunch en Lea was er ook gezellig bij. We hadden zalm, garnalen, oesters (schrik niet, die heb ik niet gegeten) salades, verschillende soorten kaas, zoals je kunt lezen was er meer dan genoeg eten. Na het eten hebben we buiten gezeten, wijntje gedronken, spelletjes gespeeld en muziek geluisterd. Aan het eind verliep het toch even iets anders… S’ avonds nog een kerstfilmpje gekeken in bed en toen lekker op tijd gaan slapen.

26 December (boxing day) in Australië kennen ze geen tweede kerstdag maar is het boxing day. Ik heb even opgezocht wat het dus precies is; ‘Traditioneel werd op deze dag de kerstkist (box) geopend. In de kerstkist konden mensen een cadeautje voor de armen stoppen. Nu is de dag belangrijk voor andere sporten zoals voetbal en paardenraces’ .Hier in Australië zijn de winkels ook open en is bijna alles afgeprijst. Ik was samen in de stad met Ellen en later sloot Lea zich er ook nog bij aan. Ellen en ik hadden het met het shoppen al wel gezien want het was echt een gekkenhuis, overal stonden rijen met mensen te wachten om een winkel in te kunnen. Ik heb wel een paar uggs kunnen scoren en toen zijn we maar gaan lunchen bij Vapiano en daarna lekker naar huis gegaan en mijn bed ingedoken, filmpje gekeken en nog gebeld met thuis.

27 December heb ik eerst wat langer in bed gelegen, heb ik even gewandeld en ben ik samen met Lea naar Bondi Beach geweest. Hier hebben we lekker aan het strand gelegen en nog even iets gedronken bij een tentje. We hebben de bus gepakt naar huis en s’ avonds had ik met Lea en Ellen afgesproken. We hebben bij Lea drankjes gedronken en toen richting te stad vertrokken. Ik lag om half 5 in bed en heb vrij kort geslapen.

28 December je kunt wel na gaan hoe ik wakker werd hé? Absoluut te weinig slaap gehad… S’ ochtends begin ik rustig, eigenlijk heb ik de hele dag weinig gedaan. Kamer opgeruimd, was gedaan en nog meer was. S’ avonds vroeg naar bed want ik had even een aantal uur slaap in te halen.

29 December had ik een dagje de boys. In de ochtend had ik alleen Judd, we hebben een rondje gewandeld, filmpjes gekeken maar ik kon er weinig mee beginnen. Vroeg naar bed voor z’n middagdutje en gelukkig was hij in de middag iets gezelliger. S’ middags hebben we spelletjes gespeeld, met water gespeeld en een filmpje gekeken. Ik moest langer oppassen vandaag en heb beide jongens op tijd naar bed gebracht want dat was echt wel nodig…

30 Decemberwordt ik om half 10 wakker, YES UITGESLAPEN… Ik ga lekker naar buiten om even een stukje te gaan wandelen ongeveer 60 min. Thuis even ontbeten/geluncht en ben ik onder de douche gesprongen. Lea kwam rond 15.00 u hier want ze blijft hier slapen voor New Years Eve.

31 December de laatste dag van het jaar… De spectaculairste dag ook wel want oud en nieuw in Sydney moet toch wel echt het mooiste zijn… Op 7 punten door de ‘haven van Sydney Circular quay) wordt er vuurwerk afgestoken. Je hebt twee vuurwerkshows een begint om 21.00 u (ook wel de family show genoemd) en de andere om 00.00 om het nieuwe jaar in te luiden. Tussen door waren er ook nog andere shows, zoals een vliegtuigshow… Lea en ik zaten al om kwart over 1 op een lekker plekje maar eerst moesten we door de security en dat was nog wel een beetje spannend. Het was namelijk niet toe gestaan om alcohol mee naar binnen te nemen. Lea had echt een top idee dus uiteindelijk hebben we onze drank mee naar binnen gekregen want wij zijn er natuurlijk ook veel te eerlijk uit. Ze hebben weinig gecontroleerd en vroegen of we alcohol mee hadden, ‘nee hoor hebben we niet’ maar ze moesten eens weten. Later sloten Ellen, Joosje en haar ouders zich ook bij ons aan. We hebben het super gezellig gehad maar rond kwart over 9 hebben we toch nog even een ander plekje gezocht waar we het vuurwerk niet iets beter konden zien. We hebben een fijn plekje gevonden en laat het vuurwerk maar komen. Nou en toen het vuurwerk er was heb ik mijn ogen uitgekeken, wat een vuurwerkshow. Dit is een show om nooit te vergeten… Daarna was het tijd om naar huis te gaan, nou ik moet je zeggen dat heeft ongeveer 3 uur heeft gekost om weer thuis te komen. Straten stonden vol met mensen, het was een grote chaos.

1 Januari 2018, lekker uitgeslapen tot half 1, dit was nog eens uitslapen maar ik moet wel zeggen dat ik tussendoor nog even wakker ben geweest. Ontbeten/geluncht, spullen bij elkaar gepakt en toen naar het strand gelopen om bij te komen en te genieten van het weer. Rond 18.00 u zijn we naar de winkel geweest en zijn we terug gelopen naar huis. Thuis hebben we gedoucht, eten gemaakt en nu liggen we beide op bed te bellen/appen en onze blog te schrijven.

Ik wens jullie het alle beste in 2018 en dat iedereen maar gezond mag blijven…

Fijne dag vandaag
Liefs Dana

Reacties

Reacties

Paps en mams !!!

Hallo dochter,wat een prachtige vuurwerkshow....
Gigantisch,ook leuk dat je met een groepje hebt gestaan/gezeten.....en dat ook Lea er bij was.
Voor jou zijn de laatste weekjes aangebroken en dan kan het reizen beginnen???‍♀️??
Maar je kunt wel meepraten over kerst en oud en nieuw in Australië .
En natuurlijk niet te vergeten Boxingday ??.
Je bent trouwens ook goed verwend met de kerst.....
Ik hoop dat je nog geniet van je laatste paar weken in het gezin West en wees een beetje lief voor Finn en Judd ?.
Je gaat ,ondanks de irritaties hier en daar,de boys best missen......

Nou maak er nog een leuke tijd van en we appen/facetimen nog ??

Christiene

Hey dana hoe gaat het nu met je ? Nog 2 weekjes dan kun je lekker genieten van je voorbereiding van je nieuwe avontuur samen met demi, dan gaan we hele ander blogs lezen whahahaha , Nou meid ik wil je een fijne vakantie wensen samen met demi, en veel plezier jullie twee

anita van der burch

hallo dana .nog eventjes en je kunt samen met demi beginnen aan jullie avontuur, prachtig dat vuurwerk in sydney echt dat neemt niemand je meer af. zag net op facebook dat het de warmste dag was in sydney sinds 1939 47,5 graden . lijkt mij vreselijk dan moet je echt wel het water in . herkennen we je straks nog wel weer negerinnetje? nog even de tandjes op elkaar en dan genieten . en het thuiskomen is ook wel weer mooi vooral na dat heugelijke nieuws van jody en tim .en je gaat het allemaal meemaken hebben ze goed uit gezocht hahaha, nou meisje tot het volgende blog en pas goed op je zelf groetjes henk en anita xxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!