danaaupair.reismee.nl

Sinterklaas, Spit to Manly walk, chillen in het park en de Blue Mountains…

Heeeee,

Zijn we dan weer dit keer 2 blogs te gelijk anders werd het wel een heel zielig kort blogje. Ik kan het nog steeds niet helemaal bevatten dat ik dit jaar kerst ga vieren in een jurkje of liggend aan het strand met een kerstmuts op. Ook oud en nieuw zal dit jaar een hele andere gewaarwording worden, wat ik ga doen is nog niet bekend maar gelukkig duurt het nog even (niet te lang want de tijd vliegt). Wel weet ik dat ik deze dag geen oliebollen eet en niet met een dikke trui binnen zit, maar buiten in een jurkje, sorry als ik jullie jaloers maak. Dat is niet mijn bedoeling.

Dinsdag 28 November ben ik met de kids naar het park geweest in Darling Harbour, hier hebben ze zich goed vermaakt en als lunch kregen ze een happy meal. De kids hadden de beste dag van hun leven, ze hebben met het water gespeeld en op de terug weg viel Judd in slaap. Eenmaal in de bus duurde het niet lang of Finn viel ook in slaap, hij heeft niet lang kunnen slapen want we moesten er ook nog een keer uit. Thuis maar even een filmpje gekeken om bij te komen…

Woensdag 29 November heb ik voor de laatste keer een lesje zumba gevolgd, nu moet ik maar op zoek naar een andere invulling voor op de woensdag, zal vast geen probleem worden hoor. Ik wil namelijk nog een paar surflessen volgen en het weer wordt steeds beter, vervelen doe ik me hier niet. Donderdag 30 November ben ik even de stad ingegaan en heb ik thuis lekker een filmpje gekeken.

Zaterdag 2 December gingen we met een groep Nederlandse meiden sinterklaas vieren, we deden het dobbelspel en iedereen moest twee cadeautjes mee brengen van samen 10 dollar. Met genoeg snacks (want iedereen nam iets mee) hebben we het dobbelspel gespeeld. Na dat we in het bezit waren van onze cadeautjes ben ik samen met Joosje, Ellen en Rachelle naar de Ikea geweest. Nu zul je wel denken wat moet je bij de Ikea, nou gewoon even rond lopen en niet te vergeten ETEN, want dat hadden we nog niet gedaan oeps…

Zondag 3 December ging ik samen met Joosje de spit to manly walk doen. Dit is een walk van ongeveer 3 uur maar met ons tempo en 20.000 stappen verder hebben we er 2/2,5 uur overgedaan. Eenmaal in Manly hebben we eerst nog even een verkoelende duik genomen en moesten we ons zelf wel even trakteren op een frozen yoghurt, want die zijn gewoon echt super lekker. Ferry gepakt naar Circular Quay en daar de bus gepakt naar huis. In de ferry kregen Joosje en ik nog even een hartverzakking want er begon ineens iemand Nederlands tegen ons te praten en wat blijkt ze werkt hier ook als Au pair, gezellig dus. Thuis gegeten, nog even gebeld met thuis en toen op tijd mijn bed ingedoken want ik was een beetje moe.

Woensdag 6 December heb ik weer eens een poging tot hardlopen gedaan en het ging me nog goed af ook. Thuis even lekker gedoucht en naar het winkelcentrum gegaan want de schoonmaakster was er, wil haar natuurlijk niet in de weglopen. Om 15.00 u weer thuis en lekker een filmpje gekeken.
Donderdag 7 December beginnen we met het draaien van een wasje om daarna een work out te doen in thuis. Om 11.00 u heb ik afgesproken met Sahronna om lekker te genieten van het weer, we gaan naar een klein strand genaamd Little Bay Beach.

Zaterdag 9 December starten we met uitslapen, samen met Joosje, Ellen en Dorette gaan we gezellig naar het park om daar mensen te kijken en gewoon lekker te chillen. Thuis gegeten en lekker vroeg mijn bed in bed een filmpje.

Zondag 10 December ga ik samen met Joosje, Ellen en Marrit (het meisje van de ferry) we gingen naar de blue mountains. We stapten uit bij de Wentworth falls en toen begon onze hike, ondertussen nog even fotoshoots gehouden (foto’s komen op FB). Na dat we ons rondje bij de watervallen hadden gedaan, liepen we weer terug naar de trein. We gingen met de trein naar Glenbrook en van daaruit probeerde we naar de Jelly bean pools te lopen, maar de kaart van de iPhone liet ons even in de steek. We stonden in het rond te kijken toen er een jongen aan kwam met een busje en vroeg waar we heen moesten, toen hebben we een lift gekregen en dit was heel erg fijn. Bij de pools heb ik mijn voetjes lekker gedipt in het water en om 17.36 namen we de trein weer terug naar Sydney. Zo nog even bellen met het thuisfront en dan lekker slapen.

Fijne zondag…
Liefs Dana

Reacties

Reacties

Wilma

Nou ik geloof er geen barst van dat je ons niet jaloers wilt maken ?, anders zou je er niet zoooo uitgebreid over schrijven ?. Ja het klopt voor je gevoel niet in zomerkleding kerstinkopen te doen en alles in de winkels op Kerst getrimmt te zien, heel raar maar je kunt eraan wennen .
Bovendien barbequen met kerst ken je toch ?
Maar van het surfen willen we graag een paar aktiefoto‘s !
Veel plezier en geniet de zon!

Papa & me !!!!

Nog maar 6 weken en dan zit je aupairtijd er al weer op,wat is dat snel gegaan(van tevoren niet ged8), Maar ook wel een lekker vooruitzicht dat je straks een maand gaat reizen en nog veel meer mooie plekjes gaat zien en nog veel meer foto’s gaat maken...... Ben heel benieuwd naar de andere kant van Australië . Wel leuk dat jullie samen van alles ondernemen of lekker samen gaat chillen in het park of op het strand......En kerstinkopen doen en oud en nieuw vieren in die temperaturen is natuurlijk wel heel appart. Maar ik zou er aan kunnen wennen hoor?....geen probleem,na dat ik gisteren van buiten kwam(kerstboom opzetten en inwijden in de buurt),en ik mijn tenen en vingers niet meer voelde kwam ik tot de conclusie dat zoiets vieren bij een andere temperatuur en weersomstandigheden toch ook heel leuk kan zijn ???☃️?.Maar goed dat is hier nu eenmaal niet anders??. Nog een fijne week en we kijken uit Nasr je volgende blog ??.

anita van der burch

heerlijk dana jullie vermaken je prima in jullie vrije tijd,geen disco's daar? heb ik je nog niet over gehoord of heb je de boodschap van paps meegekregen om daar niet verliefd te worden hahaha hij is natuurlijk bang dat je niet terug komt. geniet lekker van het kerst vieren op het strand hier is het allemaal maar nat en kil . groetjes van henk en mij

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!