danaaupair.reismee.nl

Beach days and MELBOURNE

Hello lieve mensen,

Niet getreurd mijn blog komt nog wel maar deze week gewoon een dag later. Zoals jullie al weten zat ik een weekend in Melbourne, dit was een super gezellig maar ook vermoeid weekend. Veel leesplezier...

Het weekend was alweer voorbij en er moest weer gewerkt worden. Maandagben ik met de kinderen met de bus naar Maroubra beach geweest, hier zit een mooi park bij waar de kinderen zich prima kunnen vermaken. Om 12.00 u waren we weer terug in huis, hebben we geluncht en heb ik Judd naar bed gebracht. In de middag zijn we naar een park dichtbij huis geweest om rond 17.30 u de kinderen in bad te kunnen doen en ondertussen kwam mijn hostmom ook al thuis. Dinsdag zou het 28 graden worden, dus vol goede moed de kinderen hun zwemshorts aangedaan, zelf de bikini aangetrokken ik dacht lekker even van profiteren. Met de bus naar het strand gegaan maar er was nog steeds geen zon de temperatuur daarin tegen was wel goed. De kinderen hebben zich wel goed vermaakt met het zand, zo af en toe gingen we even met onze voeten in het water maar dat was toch best wel fris. Om 12.30 u waren we weer thuis, Judd naar bed gebracht en zelf maar eens geluncht. Na het slaapje van Judd hebben we ons vermaakt in de tuin, hebben we op de trampoline gespeeld en aan het eind van de middag de jongens weer in bad gedaan.

Woensdag ben ik de dag begonnen met zumba. Dit keer was het geen gewone zumba maar zumba toning dit wil zeggen dat je kleine gewichtjes hebt waar je mee danst. Dat geeft toch wel iets veer voldoening en de spieren hebben het ook weer eens zwaar te voortduren gehad. Na de zumbales heb ik samen met Rabea nog aan het strand gelegen even onze voeten dippen in het water en lekker van het zonnetje genieten het werd namelijk 30 graden. Op het strand kregen we gelijk een gratis scrub, de wind was vrij aanwezig het zand zat dus ook overal. Ik wilde graag zwemmen maar er stonden geen vlaggen dus ik heb het er maar niet op gegokt, ik wil namelijk in februari nog wel naar huis en dat willen jullie denk ik ook wel.

Donderdag heb ik normaal gesproken vrij maar omdat ik een weekendje naar Melbourne ga werk ik deze dag ipv vrijdag. De dag startte bij mij wat moeizaam, ik was nog vrij moe en had vrij weinig zin. Om 10.00 u hebben we de bus genomen naar Westfield Eastgardens, Finn wilde namelijk slijm maken. Jullie kennen het wel die groene smurrie van vroeger die zo fijn aan je vingers bleef plakken. Alles wat we nodig hadden hebben we gehaald en de kinderen hebben nog even gespeeld in de playground in het winkelcentrum. Bus gepakt naar huis, geluncht en toen Judd naar bed gebracht. Samen met Finn hebben we geprobeerd om slijm te maken zonder succes, binnenkort maar eens opnieuw proberen. Aan het eind van de middag de kinderen in bad, muziek geluisterd en toen was moeder al thuis. Mijn dag zat erop, dus ik kon mijn koffertje inpakken.

Vrijdag was het zover WE GAAN NAAR MELBOURNE… De koffer stond klaar en de wekker gezet om 4.50 u ging mijn wekker. Kleren aan, tanden poetsen, koffer meenemen naar beneden en even iets eten. Om 5.15 u werd ik opgehaald met de Uber (dit is een soort van taxi) en om
5.30 u stond ik samen met Maud, Joosje, Ellen, Demi en Esmee op het vliegveld van Sydney. Om 7.00 u gingen we vliegen, de vliegreis duurt 1,5 uur van Sydney naar Melbourne Avalon. Vanaf het vliegveld hebben we een bus gepakt naar Melbourne Central dit duurde ongeveer 50 minuten. Op het station hebben we even eten gehaald en genoeg snacks om het weekend mee door te komen. Om 11.00 u waren we in ons appartement met een gigantisch mooi uitzicht, we zaten in een appartementen complex met 29 verdiepingen en wie zaten er op de 29ste verdieping? Juist wij… Voordat we op verkenning uitgingen moesten we eerst even op verkenning uit in het appartement en moest de bedverdeling even worden besproken, maar dit gebeurde allemaal zonder moeite. Even bij komen en toen op onderzoek uit in Melbourne, vandaag hebben we gelopen en hebben we al veel gezien van de stad. Tijdens het lopen kwamen we een leuk cafe/koffiebar waar we even wat hebben gegeten, van dat lopen wordt je wel hongerig hoor. Gelukkig hebben we even een stop gemaakt want het begon keihard te regenen. Thuis aangekomen hebben we even van de jacuzzi en sauna genoten en daarna hebben we allemaal gedoucht en was het tijd voor ons lekkere maaltijd. Patat uit de oven met kip en vis… Wijntjes drinken, klaarmaken en even kijken hoe het uitgaan er in Melbourne aan toe gaat, zonder succes. We lagen daarom al vrij op tijd in ons bed.

Zaterdag na het ontbijt zijn we naar de stad gelopen en hebben we even geshopt met als resultaat 1 broek, die was ook echt nodig. Terug in het appartement even geluncht en daarna hebben we fietsen gehuurd een mooie blauwe helm op en met de fiets naar mooie plekjes en bezienswaardigheden gefietst. Het nadeel was dat we elke 30 minuten naar een fietspunt moesten en onze fiets weer moesten omruilen. We hebben ongeveer 2,5 uur gefietst en zijn geëindigd in St kilda’s, daar even een warme chocolade melk gedronken en nog even foto’s gemaakt op het strand. Daarna zijn we lopend naar een goedkoop italiaans eetgelegenheid gegaan, daar gegeten na het eten even naar de winkel voor een wijntje en teruggelopen naar de pier van St Kilda’s. De pier helemaal afgelopen en toen hebben we eindelijk de wilde pinguïns gezien en wat waren ze schattig. Ik voelde me net een ijsblokje, dus hebben we een Uber terug gepakt naar huis. Eerst maar eens opwarmen en klaarmaken, wijntjes drinken en daarna de stad in. Dit keer was het wel super gezellig en druk dat was ook wel te merken, we lagen om 4.15 u in bed.

Zondag was het al weer ons laatste dag. We moesten om 15.00 u het appartement uit, voordat we het appartement uit moesten hebben we eerst even geluncht nog even de stad ingelopen en daarna terug naar het appartement, koffers gepakt, sleutels ingeleverd en toen zat ons weekend er al weer bijna op. We hebben een Uber gepakt naar Brighton beach, dit is een super leuk strand met allemaal gekleurde strandhuisjes. Daar hebben we even foto’s gemaakt en toen zijn we gelopen naar een barretje waar we even iets hebben gedronken. We moesten om 19.00 u op het vliegveld zijn om 18.15 u hebben we een Uber gepakt naar het vliegveld, door de douane en toen konden we nog even rustig eten op het vliegveld. Om 20.00 u konden we het vliegtuig in en om 20.30 u gingen we de lucht in. We zijn geland om 21.40 u toen lekker naar huis en in bed om even genoeg slaap te pakken voor een nieuwe week.

See ya next week...

Dikke knuffels vanuit Australië

Reacties

Reacties

Orata

Nice story ! ?

Papa en mij ?

Zit het weekendje Melbourne er al weer op.....en nu weer klaar voor een nieuwe week....wat leuk die pinguĂŻns,in het echt W.s nog schattiger......En je hebt er vorige week heel wat afgereisd met de jongens in de bus......maar iig word het weer ondertussen we stukken beter......terwijl het hier alleen maar slechter word,(lees regen,storm en stukken frisser)..... Nou we kijken uit naar je volgende blog en we wensen je een hele leuke werkweek en laat ff weten als je pakje aan is gekomen ?

Wilma

Ja het leven van een aupair gaat niet over rozen......?
Lekker hoor, zo veel mogelijk gaan zien je weet niet wanneer je er weer komt.!
Have a nice week!

Jody

Zus! Leuk die blogs.. dat strand en dat warme weer klinkt me als muziek in de oren. Veel leuke dingen gedaan met de jongens zo te lezen! En Melbourne!!?Genieten daar ? Tot vant weekend (via de telefoon dan hè ?)

Nath&Norie

Hey Daan leuke week dus!super vind je het nog steeds helemaal het einde? Er niet blijven wonen hoor arme Norie ze mist je

Carin

28 graden, 30 graden.
Pppffffffff
Negenentwintigste verdieping.
Bbbrrrrrrrrr.
Geniet ze!!!!!!!!??

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!