danaaupair.reismee.nl

Vacation week 3!!

Heeee lieve mensen.

Nou vorige week zondag ben ik vroeg mijn bed ingegaan omdat ik dacht dat ik weer op de kinderen moest passen. Ik had netjes de wekker gezet maar toen mijn wekker ging was het nog verdacht stil in huis. Wat blijkt de familie heeft nog een week vrij. Maar 1 voordeel ik heb nu wel wat aan de dag. Eerst maak ik even een ontbijtje voor mezelf en pak er een lekker kopje thee bij, ondertussen ontwaakt ook de rest van het gezin. De ouders ging naar buiten voor een rondje hardlopen/wandelen dus de kids bleven bij mij. Ze liepen nog in de pyjama, ik liep nog in m’n joggingbroek dus lekker een rustige ochtend. We hebben binnen gespeeld en later hebben we in de tuin gespeeld. Ik heb een bordje fruit gemaakt die we samen buiten hebben opgegeten, top winter hier hoor… Om 11.30 u waren de ouders niet terug dus tijd om lunch te maken, brood met ei of iets anders. Nog even spelen en dan breng ik Judd naar bed gewoon weer in zijn eigen bed, blijft nog steeds bizar. Beneden de bende even opruimen en dan ga ik even iets leuks doen met Finn. Om 14.30 u wordt Judd wakker en doe ik hem in bad, daar vermaakt hij zich wel een half uur dus ik pak er even een boek bij. Schone luier om, kleren aan en lekker weer spelen. Nu heb ik alleen Judd waar ik op moet passen, Finn wilde graag met ouders mee. Lekker spelen, nog even een snack en dan komen ouders ook al weer thuis. ze beginnen met het eten, ik ga even naar boven en dan is het al etenstijd. Na het eten even douchen en eindelijk weer gebruik maken van de WIFI. Wat kan je dat toch missen, zou bijna afkickverschijnselen krijgen.

Dinsdag werd ik wakker om 7.15 u kleren aan en tijd voor ontbijt. Vandaag heb ik de hele dag op de kinderen gepast, ouders kwamen om 12.00 u even thuis en gingen om 12.30 u het huis weer uit. De ochtend zijn we rustig begonnen met een filmpje na de film hebben we even buiten gespeeld en toen was het al lunch tijd. Judd naar bed gebracht, viel als een blok in slaap. Finn wilde opblijven maar kwam na 30 minuten vragen of hij toch ook wel naar bed heen mocht, maar natuurlijk. Hij heeft uiteindelijk niet geslapen maar wel even gerust. Na het slaapje fruit gegeten, buiten gespeeld en ik heb ze maar even onder de douche of in bad gestopt. Pyjama aan en maar weer een filmpje gekeken. Het was vandaag een wat mindere dag qua weer een beetje regen gehad maar de temperatuur was prima. Het was buiten zelfs warmer dan binnen. Na het eten lekker in bed een filmpje gekeken en daarna lekker gaan slapen.

Woensdag na twee dagen al weer een dagje vrij. Kinderen gaan naar daycare vandaag en ik lig heerlijk wat langer in bed. Om 9.00 u besluit ik om naar beneden te gaan en even te ontbijten hier kom ik er achter dat er geen yoghurt meer is en dat er ook nog maar 1 plakje brood is. Nou dan beginnen we de dag maar met een appel en een banaan. Ik was begonnen met het uploaden van foto’s voor in mijn kamer, maar dit neemt nog een behoorlijke tijd in beslag. Ik ben ruim 2 uur bezig geweest met het uploaden van foto’s. Ik ben met Marleen naar Westfield Eastgardens geweest, eerst lopend naar haar huis en vanaf daar met de auto naar het winkelcentrum. Ik had besloten om de computer aan te laten staan zodat ik de foto’s kon bestellen als ik thuis was, toen ik thuis kwam was het nog niet klaar dus er voor gekozen om het te stoppen. Het zonnetje scheen vandaag maar het was super winderig vandaag. Toen ik thuis kwam heb ik even een serie gekeken in bed en s’avonds moest ik extra op de jongens passen. Ik moest ze dus ook naar bed brengen, ik kon ze niet in eigen bed leggen omdat er iemand bleef slapen. Het heeft me dus ruim 1,5 uur geduurd voor dat de jongens eindelijk gingen slapen. Maar wat wil je ook als ouders normaal gesproken tegelijk met de kinderen naar bed gaan. Om 22.15 u kwamen ouders weer thuis en ben ik mijn bed ingedoken.

Donderdag had ik weer met Marleen afgesproken eerst tot 9.00 u in bed gelegen. Ontbeten, omgekleed en even besproken wat we zouden gaan doen. We hebben een wandeling gemaakt naar Maroubra Beach. Dit is een wandeling van 50 minuten en je kunt vrij wel bijna helemaal langs de kust lopen. We hebben een mooi uitzicht gehad, het weer was echt top… Even een aantal foto’s gemaakt bij het Mistral point en weer door, het was nog een klein stukje. We wilde graag naar het uitkijkpunt Magic point, maar daar konden we jammer genoeg niet komen. We hebben door een pad gelopen waar dus wel eens slangen worden gespot, de Red bellied black snake ook wel de zwarte adder genoemd. Van elk geluidje schrok ik en dacht ik dat het een slang was, maar die hebben we gelukkig niet gespot. Dit is een giftige slang maar je wordt niet snel aangevallen door deze slang. Even een smoothie en een milkshake gehaald en lekker aan het strand gezeten in het zonnetje. Om 13.15 u de bus gepakt naar huis, even iets gegeten en onder de douche gesprongen. Wat doe je dan? juist even 2 afleveringen kijken van een serie. Toch niet zo slecht dat au pair leven hier…

Vrijdag tijd om met de jongens naar zwemles te gaan. We worden opgehaald door Nanny (zo wordt de oma genoemd) en die rijd en helpt met het zwemles gedeelte. We starten om 8.30 u met de eerste zwemles van Judd, zoals elke week heeft hij er geen zin in en krijst het hele bad bij elkaar. Na dat hij klaar is douche ik heb, doe ik heb de kleren aan en gaan we kijken naar de zwemles van Finn die start om 9.00 u. Als hij klaar is gaat hij onder de douche, kleren aan en dan eten ze een boterham en krijgen ze nog een ijsje. Om half 11 zijn we weer in huis, spelen we tot aan de lunch en dan is het bedtijd voor Judd. Hij slaapt gemiddeld elke middag 2/2,5 uur in die tijd heb ik rust en kijk een een film met Finn en we hebben met de Lego gespeeld. Vanmiddag zijn we even naar het park geweest maar er was zo veel wind dat ik het een beetje koud kreeg, snel weer naar huis. Spelen, even in bad en lekker een filmpje kijken. Ik zie wel dat ze deze week veel televisie hebben gekeken, normaal doe ik dat niet hoor…

Zaterdag ben ik begonnen met hardlopen, laat ik zeggen dat ik meer heb gewandeld dan dat ik daadwerkelijk heb hardgelopen maar ik heb wel een poging tot gedaan. Onderweg nog even een kopje thee gehaald en toen rustig naar huis gelopen. Eenmaal thuis aangekomen onder de douche gesprongen, kamer opgeruimd en eindelijk mijn lampjes geïnstalleerd die ik afgelopen woensdag heb gekocht. Het zijn flamingo lampjes en ze zijn zo schattig… In de middag ging ik eerst even naar het Westfield Centre en daarna had ik met Rabea en een andere au pair afgesproken. Rabea moest op haar hostkind passen, we hebben samen gekookt, opgegeten en een filmpje gekeken. High school musical it was en ik kon nog steeds alle liedjes mee zingen… Om half 11 ben ik naar huis gegaan, ik wilde met de bus maar uiteindelijk heeft de hostdad van Rabea mij naar huis gebracht, ik vond het echt super lief. Het had namelijk niet gehoeven, want ik had gezegd dat hij mij ook wel naar het busstation mocht brengen. Nu hij mij heeft weggebracht was ik wel stukken eerder thuis ik ben meteen mijn bed ingedoken.

Zondag ik had de wekker om 8.00 u gezet maar ik was al voor de wekker wakker door de kinderen. Bed uit, klaarmaken en ontbijten. Ik moest om 9.00 u richting de bus vertrekken want ik zou samen met Lotte, Maud, Demi en Esmee afspreken op Circulair Quay. Hier hebben we de ferry gepakt naar Taronga zoo, eenmaal daar aangekomen ga je met een gondela naar boven naar de dierentuin. Daar hebben we even rondgelopen alle dieren bekeken en vandaag werd het nieuwe tijger verblijf geopend, voordat je bij het dierenverblijf aankwam gingen we in een virtueel vliegtuig daar moesten we 5 minuten in staan er werd verteld over de tijgers en toen konden we er uit. Er zouden 4 tijgers zijn maar we hebben er maar 2 gezien, het zag er wel super gaaf uit. We hebben de gondola naar beneden gepakt en toen de ferry weer gepakt naar Circulair Quay, daar op de bus gestapt naar huis en ik was om 17.30 u weer thuis. Ik heb het vandaag zo koud gehad dat kunnen jullie je niet bedenken… Straks nog even bellen met het thuis front en daarna lekker in bed een serie kijken. Vanaf morgen begint het dan weer echt en laten we afwachten wat de week ons brengt.

Tot volgende week mensen…

Liefs Dana


Reacties

Reacties

Papa & mama

Hoi Dana, je bent vroeg met het posten van je blog ?.... altijd leuk. Papa vraagt s'ochtends al heeft Dana er al wat op gezet ??...... Maar je had het wel heel zwaar hoor deze week ??...... Maar morgen begint het normale leven weer....... We gaan straks gezellig facetimen samen met de rest van de family....... we kijken uit naar je volgende blog.....?......en hopelijk op Facebook of hier nog eens wat leuke foto's te zien ?

Wilma

Hoi Dana , mijn konklusie: te veel filmpjes en te weinig hardlopen, Jody loopt je eruit als je weer thuis bent! Heuveltjes lopen is een kwestie van doen, langzaam lopen en NIET naar boven kijken. Je zult zien dat lukt ook jou! Ook wij lezen graag hoe het je Down Under gaat, blijf bloggen! Fijne week!

Orata

Leuk weer Dana ! ?

Esmé

Hi! Leuk weer een update te lezen, een gelukje dus; nog een extra weekje 'vrij'. Zoals je het beschrijft heb je het goed naar je zin daar, erop uit en de gezelligheid opzoeken. Facetimen met de family is vast ook Ă©rg leuk, Cool!
Succes maar weer met de nieuwe week??

Oma

Wat een leuke foto's liefs oma

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!