danaaupair.reismee.nl

Vacation week 2

Hee lieve mensen,

Tijd voor weer een nieuwe blog. Een dagje later dan normaal, de Wifi werkt weer gelukkig. De vakantie is nog in volle gang, het gezin is vrijdag ochtend terug gekomen. De rust in huis is niet meer aanwezig, maar wel fijn dat ze weer terug zijn, zo af en toe was het wel iets te rustig… Van een net huis naar een grote chaotische bende.

Na een druk weekend was ik eigenlijk wel toe aan uitslapen maar mijn lichaam dacht daar toch net iets anders over want ik werd om 7.15 u al wakker. Nog even geprobeerd om het uit te stellen maar dat is niet echt gelukt. Even met Demi gebeld via whats app (beeldbellen) en daarna naar beneden gegaan om te ontbijten. Lekker rustig aan gedaan in de ochtend, beetje opgeruimd, wasje gedraaid en bedenken wat ik ging doen vandaag (maandag). Nou ik moest nog even naar de winkel en ik wilde eigenlijk wel mijn kamer een beetje een make-over geven dus ik ben naar het winkelcentrum gegaan om even te kijken of ik iets kon vinden. Ik had met mezelf afgesproken dat het vooral niet te duur mocht zijn. Uiteindelijk niks gevonden maar we doen binnenkort nog een poging. Om drie uur was ik weer thuis, even een snack genuttigd en mijn kamer een beetje opgeruimd (ja mam, uit mezelf). Eind van de middag nog even een work-out gedaan, de spieren aan het werk gezet. Lekker onder de douche geweest, gegeten en toen een filmpje gekeken. Toch mis ik het echte sporten wel een beetje, maar niks aan te doen dat komt wel weer als ik terug ben.

Dinsdag was het tijd voor de derde herkansing. Ik wilde namelijk de gratis stadswandeling doen, na dat het twee keer mis is gegaan is het de derde keer gelukkig gelukt. We begonnen om 10.30 u en de stadswandeling zou 2,5/3 uur duren. Veel gezien en veel te weten gekomen over de historie van Sydney. We begonnen bij Town hall daar starten we met de St Andrew’s Cathedral tijdens deze wandeling zijn we langs Queen victoria building, pittstreet shopping mall, Sydney Tower (hoogste toren van Sydney), Martin Place, Harbour bridge, Opera house en nog langs veel meer. Als ik het allemaal zou benoemen wordt het wel een hele lange blog. We eindigde bij de Harbour Bridge en het Opera house, even een aantal mooie foto’s maken want die had ik natuurlijk nog niet, haha… Om 13.30 u waren we klaar en konden we onze eigen gang gaan, ik heb de bus gepakt naar huis. Waar ik eerst even een paar crackertjes heb gemaakt want ik had alleen nog maar fruit gehad, de trek was dus behoorlijk aanwezig. Serie kijken, eten koken en daarna lekker even in bad geweest. Toen met de beentjes op de bank om weer verder te gaan met de serie.

Woensdag had ik de wekker al mooi op tijd gezet. Ik heb even het huis een beetje opgeruimd, de stofzuiger er door heen gehaald en toen zag alles er weer picobello uit. Om half 10 had ik met Marleen en Martta (een meisje uit Finland) afgesproken op Coogee Beach. We gingen de Coogee to Bondi walk doen, voor mij was het de tweede keer maar dit keer met beter weer. Rond 12.15 u waren we aangekomen bij Bondi Beach. De bus gepakt naar Bondi Junction en toen de trein richting het centrum. Martta ging naar het centrum en ik ben samen met Marleen uitgestapt in Town Hall. Even iets te eten gehaald want van dat 2,5 uur wandelen hadden we behoorlijke honger gekregen, dit hebben we opgegeten in het zonnetje. We mochten niet klagen want het was zo rond de 22 graden, prima te doen de winter hier… Nog even rond gelopen in Sydney en geëindigd bij Circulair Quay met een lekkere McFlurry. Vanaf daar de bus gepakt naar huis en daar lekker op de bank geploft. Eindstand van het aantal stappen vandaag is 24.560 stappen en 16.2 KM, nou meer dan genoeg dacht ik zo. Ik heb ook werkelijk waar ook nauwelijks nog een stap gezet, alleen nog naar m’n bed gelopen.

Donderdag ik moest er vroeg uit want de schoonmaakster zou komen. Netjes de wekker gezet, want ze zou om 7.30 u komen. Maar om 7.30 u geen schoonmaakster, om 8.00 u kwam ze dan toch nog. Ik ben even naar het park gegaan, heb daar even een aantal oefeningen gedaan en ik was om 9.00 u weer thuis. Ontbijt gemaakt en om 9.55 u zat ik in de bus want ik had met Rabea (duitse au pair) afgesproken bij een gezellig koffiebarretje in Randwick. Gezellig gekletst en om 11.30 u zijn we beide ons eigen gang gegaan. Ik ben richting Bondi Junction gegaan naar het winkelcentrum, jullie zullen nu wel denken ze shopt er wat op los… Nou ik zal jullie even uit die droom halen, nee geen kleding gekocht. Ik wilde nog steeds mijn kamer opfleuren maar kan niet echt iets goedkoops vinden, maar ik heb wel touw gekocht en van die kleine gekleurde wasknijpertjes. Nu kan ik aan dat touw foto’s hangen, maar moet nog even opzoek waar ik foto’s uit kan printen. Om 14.30 u was ik weer terug in huis, even gegeten en toen dacht ik fijn een filmpje te gaan kijken. Nou dat ging niet gebeuren, het internet lag er weer eens uit. Toch eerst even gekeken of ik het kon maken maar jammer genoeg niet. Wat doe je dan als je geen internet hebt? nou gewoon puzzelen, lezen en whats appen. Maar dat is ook niet zo grappig want je bent zo door je MB’s heen.

Vrijdag had ik de wekker vroeg gezet, het gezin zou om 7.00 u landen in Sydney en om 8 uur waren ze al thuis. Dat is een voordeel om zo dichtbij het vliegveld te wonen. Ik ben er even uit gegaan voor een wandeling en wat oefeningen en daarna heb ik even op de jongste gepast zodat ouders konden slapen. De oudste ging met oma mee dus daar had ik geen last van. Lekker met Judd gespeeld, in bad gedaan, samen gegeten en toen heb ik hem ook fijn in bed gelegd. Judd viel als een blok in slaap, ja gewoon weer in zijn eigen bed. Hij werd pas om 15.45 u wakker hij heeft dus ruim 3 uur geslapen. Maar toen was het niet meer mijn taak. In de avond was ik via de app met de andere au pairs het programma van zaterdag aan het bespreken. Toen kwam wel even zo’n besef moment dat ik toch echt niet thuis ben. Op de planning staat een pubcrawl en die duurt tot 2.00 maar ik dacht laat ik eens even kijken of er een bus naar South Coogee rijd, die rijd er wel maar de laatste bus gaat dus om 00.20 u. Dus hoe kom ik dan thuis? Thuis had ik papa of mama even aangekeken en dan was het goed geweest, maar hier ligt dat toch een tikkeltje anders. Op zo’n moment kun je heel goed je internet gebruiken maar shit ik was door mijn MB’s heen… Op z’n moment besef je wel dat internet op je mobiel wel degelijk een must is.

Zaterdag verzamelde we om half 11 op Town Hall. Demi, Esmee, Joosje, Maud, lotte, Ellen en ik zo we waren compleet. Op naar de hoogste toren van Sydney (304 meter). Voordat we met de lift omhoog gingen hebben we een 4D filmpje gezien van ongeveer 5 á 10 minuten. Met de lift naar boven was echt maar een kort ritje, toen we boven waren hadden we een mooi uitzicht over Sydney. We konden het vliegveld van Sydney zien, Darling harbour etc. Na een aantal foto’s te hebben gemaakt zijn we weer met de lift naar beneden gegaan. Nou we hadden eigenlijk allemaal wel een beetje honger en hebben onze weg vervolgd naar de Mc Donalds, kipnuggets met een kleine patat want er moest nog wel plek over blijven voor een toetje. Het toetje hebben we genuttigd op het chocoladefestival in the rocks. Ik had verwacht dat het echt alleen een festival was met chocola, maar ik werd snel uit de droom geholpen want er stonden ook allemaal tentjes met ander eten. Ik ben gegaan voor een bagel met een roomvulling, aardbeien glazuur en als klapper op de vuurpijl een timtam bovenop. Super lekker maar wel echt super machtig. Geëindigd bij de opera house en de harbour bridge. Om 16.00 u ging ik en nog een aantal naar huis, klaar maken voor een gezellig avondje. Om 20.15 u hadden we weer afgesproken op town hall vanaf daar zijn we naar The Scary Canary gelopen, daar begon de pubcrawl. Eerst moesten we ons inschrijven, geld betalen en dan kreeg je een gratis drankje. Nou die cocktail smaakte wel goed, de muziek was goed en het was gezellig. Om half 10 gingen we naar de volgende bar, hier weer een gratis drankje maar hier was het toch niet zo gezellig als in de eerste bar. Na ongeveer 1 uurtje weer verzamelen om naar een andere bar te gaan nog een gratis drankje en weer een minder leuke bar. Op naar de laatste bar, ons drankje opgehaald en daarna zijn we richting de bushalte/treinstation gegaan. Om 2.04 u ging mijn bus en om 3.00 u stapte ik dan eindelijk in bed. Het uitgaan is hier wel anders dan in NL om 2.00 u sluiten alle bars/discotheken al, nou in NL begint het dan pas echt gezellig te worden.

Zondag eerst heerlijk wat langer geslapen, ontbijten en even lekker bij komen. Om 14.00 u heb ik samen met Esmee, Lotte, Joosje, Maud en Ellen afgesproken bij Madam Tussaud. We hebben daar ongeveer 45 minuten rondgelopen en daarna zijn we even naar het shoppingcentre gelopen. Daar hebben we even een rondje gelopen door de Typo, dit is echt zo’n geweldig leuke winkel. Het is een mix van Expo en Hema, je kunt hier allemaal leuke schriften/boekjes, pennen etc kopen. Daarna besloten Esmee en Lotte naar huis te gaan. Ik ben samen met Joosje, Maud en Ellen naar circulair quay gelopen en we hebben een ferry gepakt naar Watson Bay. We dachten we kunnen daar vast wel even rondlopen en wat eten, nou we zagen het al vanaf de ferry dat er weinig te beleven viel. Dus we bleven lekker op de ferry en gingen terug naar Circulair Quay hier hebben we de ferry gepakt naar Manly daar even iets gegeten en toen terug naar huis. Eenmaal thuis ben ik meteen mijn bed ingedoken want ik was aardig moe. Het weekend zat er al weer op.

See you next week!!
Liefs Dana

Reacties

Reacties

Paps en mams !!,

Nou Daan,je blog laat wel weer zien dat je de dagen wel doorkomt en je vermaakt,maar dat je het zorgen voor de kids ook wel een beetje mist. Het weekend was ook weer goed vol gepland,zo zie je nog eens wat,ja hier is het wel handig dat je een van ons ff in kunt schakelen als je na het uitgaan ff niet weet hoe je thuis moet komen?....En nu kan de real world weer beginnen...... heel veel succes en we kijken uit naar je volgende blog ?

Anita

Vandaag pas je blog gelezen.je hebt er weer een mooi verhaal van gemaakt.nu weer over tot de orde van de dag .maar je vermaakt je prima en zo moet het ook.al een leuke Aussie tegen gekomen? Fijne week dana en we zien uit naar je volgende blog dikke kus van ons ???

Christiene

Hey dana sorry ik was ff stil op je blog.. maar nu we weer terug zijn van de vakantie kan ik je lekker weer appen en zo... maar meisje wat een leuke verhalen zet je er op ?ik lees het met plezier zo ben je toch nog een beetje dicht bij ons dikke kussss lieverd ik app je nog van de week

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!