danaaupair.reismee.nl

VACATION!!

Hallo lieve mensen,

Hier dan alweer mijn 5e blog en ik zit nu bijna 4 weken in Sydney, nog 6 maand te gaan en dan ben ik echt weer thuis… Hebben jullie een aftel-kalender? Ik wel hoor, om exact te zijn nog 204 dagen. Niet dat ik echt aan het aftellen ben hoor, want ik vermaak me hier prima. Heb nog genoeg om te zien en te doen. Ik kijk er wel naar uit dat Lea in November komt en Demi in Januari nog 171 dagen, JOEPPIEEEE…

Maandag Mijn eerste echte vakantie-dag is begonnen. De familie ging al vroeg weg, ik werd wel even wakker maar ik was te moe om ze uit te zwaaien dus ik ben lekker in bed blijven liggen. Totdat ik om half 8 klaar wakker was en toen ben ik maar mijn bed uit gegaan. Eens kijken wat de ravage is beneden, zoals ik al dacht was het echt een RA-VA-GE. Nou tijd om eens een beetje orde te brengen in de ravage beneden. Eenmaal klaar vond ik het wel eens tijd om te gaan ontbijten, griekse yoghurt en toast met pindakaas. Even een wasje gedraaid, work out gedaan. Meine liebe, je merkt het wel als je een aantal dagen/weken nauwelijks wat doet. Jammer dat het sporten hier zo duur is anders had ik meteen een abonnement afgesloten, dan mezelf maar dwingen om een home work out te doen elke dag. Vroeg geluncht, toast met ei is het vandaag geworden. Toen had ik me dus voorgenomen om lopend naar het winkelcentrum in Maroubra zo’n 35 minuten lopen maar het weer gooide roet in het eten. Op het moment dat ik weg wilde lopen was het dus aan het regenen, op naar plan B, even kijken hoe laat de bus vertrekt en toen op naar de bushalte want de bus zou er met 9 minuten zijn. Eenmaal aangekomen bij het winkelcentrum dook ik gelijk de Aldi in want ze hadden namelijk Nederlandse producten. Ze hadden drop, hagelslag, speculaas, boterkoekmix, stroopwafelcake mix en nog een aantal typisch Nederlandse producten. Mijn collectie is aardig klein gebleven, een pak hagelslag puur en een pak drop, ik wilde graag de stroopwafel cake mix maar de stroopwafels hadden ze niet meer, BALEN… Eigenlijk alleen maar goed, want het is beter voor de lijn. Even een flesje water gehaald en toen was het tijd om mijn vorige blog te plaatsen en een aantal foto’s. Nog even een rondje gemaakt door het kleine winkelcentrum en toen de bus weer terug gepakt naar huis. Thee gezet, bakje griekse yoghurt met pure hagelslag gegeten (echt HEAVEN als je dat een tijdje niet hebt gehad). Ik dacht dat ik genoeg gegeten had maar het pak timtam koekjes zat me toch echt te roepen, ja en als je daar eenmaal aan begint kan je er ook moeilijk vanaf blijven maar ik had er nog een paar bewaard voor in de avond. Nog even met Jody gefacetimed en daarna maar eens begonnen met het eten koken. Steak met een salade en als toetje timtam koekjes, oeps… Filmpje gekeken, kaartje besteld voor Sydney Colorfest op 10 September en toen heerlijk mijn bed ingedoken.

Dinsdag werd ik om 8.00 u wakker, bed afgehaald, in de wasmachine gestopt en toen even een lekker stuk gelopen. Geheim secret op de post gedaan, even naar de winkel brood, eieren en komkommer gehaald en toen weer terug naar huis. De spierpijn van de vorige dag was behoorlijk aanwezig dus soms voelde ik me net een pinguïn. Eenmaal thuis even ontbeten en zitten handletteren. Vandaag gekozen voor een lekker rustig dagje. Als lunch toast met ei en het ei was echt perfect gekookt, YES!! Nog even een work out gedaan, geen benen vandaag hoor… Filmpjes gekeken, bed opgemaakt en de kamer gestofzuigd. Geen bijzondere dag dus vandaag…

Woensdag had ik de wekker om 8.00 u gezet, want ik moest het vuilnis buiten zetten. De rode en de gele vuilnisbak, de rode (bij ons in NL de grijze) gaat dus elke week aan de straat hier. Even bedenken wat ik zou gaan doen, er werd mij verteld dat er een leuke gratis wandeltocht door Sydney is. Nou gratis is altijd goed, klaarmaken en op naar de bus. Ik was op tijd bij de bus, de bus was op tijd, ik dacht alles gaat volgens plan. Ik zou 10 minuten hebben om de trein te pakken naar station Town Hall iets verderop in Sydney. Maar die trein heb ik niet kunnen redden, de bus was te laat aangekomen op centraal waardoor ik dus als een speer naar de trein ben gerend maar hij reed net voor m’n neus weg. Op naar een andere trein, gelukkig was die er zo maar uiteindelijk heb ik de stadswandeling niet kunnen doen omdat ik alsnog te laat was. We gaan nog voor een herkansing… Nou als ik toch te laat ben dan ga ik eerst een rondje door sydney lopen om daarna met de trein naar Westfield shoppingcentre Bondi junction te gaan. Even geluncht, rond gelopen en even boodschappen gedaan. Daarna met de bus terug naar huis, even lekker relaxen want ik had een bruisbal gekocht bij de Lush. Koken, eten en daarna lekker een filmpje kijken.

Donderdag na een slechte nacht (veel wakker geweest) werd ik om half 9 wakker. Ik had gehoopt dat de spierpijn eindelijk weg zal zijn, maar deze is nog steeds aanwezig. Tijd om te ontbijten want de maag was behoorlijk geluid aan het maken, kopje thee er bij en even lekker filmpjes kijken op Youtube. Wasje gedraaid, even opgeruimd want er lag door het hele huis nog kleren van mijn gezin. Samen met Marleen in Coogee even iets gedronken. Eigenlijk weinig zin om iets te gaan doen vandaag, zij moest om 15.00 u de kinderen van school halen, ik ben naar huis gegaan, huispakkie weer aangetrokken en lekker op de bank gekropen. Maar er moest toch nog wel even gekookt worden, ik heb gekozen voor spaghetti. Beetje van Dana en een beetje van Barilla. Filmpje gekeken en lekker op tijd naar bed. Ooohnooo en voor het slapen gaan zag ik in de woonkamer een spin. Ja en dan ben je alleen thuis, wat doe je dan? Nou ik heb hem gewoon vermoord, ik verdien wel een schouder klopje hoor. Normaal gesproken zou ik het hele huis bij elkaar gillen, ja kon ik wel doen maar het helpt toch niet. Want er was niemand in huis, heldendaad hoor…

Vrijdag ik ging voor de herkansing van een mislukte gratis wandeltocht van Woensdag. Zo 1 bus eerder gepakt, kijken of ik het dan wel zou redden. Nou volgens mij heb ik gewoon een vloek over mij heen ofzo, wederom niet gehaald. Het stond namelijk helemaal vast in Sydney en de bus kon geen kant op. Altijd fijn als ze overal tegelijk de straten eruit halen, ik heb nog een paar dagen vrij dus 3 keer moet scheepsrecht zijn toch? Ondanks dat ik het niet heb gehaald ben ik even de winkelstraat/winkelcentrum ingedoken, maar verrassend genoeg niks gekocht. Voordat ik de bus pakte naar huis even boodschapjes gedaan voor het avond eten. Een steak met een salade. Tas inpakken voor een leuke zaterdag, douchen, eten koken en vroeg naar bed. Zaterdag ochtend gaat de wekker om freaking 5.00 u.

Zaterdag om 5.00 u, spring ik uit bed. Klaar maken, even een beetje ontbijten de rest neem ik mee voor onderweg en dan lopend naar Coogee daar ben ik samen met Marleen in de bus gestapt naar Sydney Centraal. Ik ga namelijk naar Kangaroo Valley, om 6.50 u verzamelen we allemaal op Sydney Centraal. Ja dit keer sta ik wel op het goede station en hebben we het busje nog voor 7.00 u gevonden. Om 7.00 u zou het busje vertrekken maar dit liep iets uit, het was ongeveer 2/2,5 uur met de bus. Het werd al snel een gezellige bende in de bus, muziek erop en lekker mee zingen. Ze weten nu wel dat wij Nederlanders zijn mee zingen met Guus Meeuwis moet je ook kunnen, de terug weg werd onze meezing muziek niet meer gedraaid. Beetje kinderachtig vinden jullie ook niet? Eenmaal daar aangekomen moesten we een formulier tekenen voor het kajakken, het kwam er dus op neer dat het op eigen risico is… Marleen werd mijn kajak-buddy, nou we kwamen er al snel achter dat het niet soepel verliep en onze samenwerking niet echt TOP was. Maar als zigzag-kajakken ook een sport was dan stonden wij op de eerste plek… Het was zo’n 2/2,5 uur kajakken maar het voelde wel als 4 uur. Nu hoor ik jullie wel denken, is ze dan nog in het water gevallen? Nope niet in het water gevallen maar ik was wel zeiknat, hoe ik dat voor elkaar heb gekregen is mij nog steeds een raadsel. Eindelijk komen we aan bij het eindpunt en staat er een lunch voor ons klaar, broodjes, kip, salami, kaas, komkommer en allerlei sausjes. Daar hebben we een Wombat in het wild gezien, even met hem/haar op de foto want dat hoort er natuurlijk gewoon bij. Om 13.00 u stapte we weer in de bus want we moesten nog 30 minuten rijden naar het volgende punt, vanaf daar was het 2,5 km hiken heen en terug eenmaal boven aangekomen hadden we een prachtig uitzicht genaamd Drawing Room Rocks. Foto’s maken en weer terug naar beneden. Nou die hikesessie ga ik hoogstwaarschijnlijk wel vernemen in mijn benen. Weer in de bus en op naar Sydney centrum, maar eerst een tussenstop gemaakt in Kiama om daar nog even naar Kiama Blowhole te kijken. Dit zijn rotsen met een gat waar water door heen gespuwd kan worden, die kunnen soms wel tot 25 meter hoog de lucht in schieten. Maar dat geluk hadden wij jammer genoeg niet. Om 17.00 u moesten we weer bij de bus zijn en reden we verder naar Sydney Centrum. Vanaf daar de bus naar huis, thuis lekker onder de douche gegaan en in bed een filmpje gekeken. Het was een lange, leuke maar vermoeiende dag…

Zondag dacht ik eerst te gaan uitslapen maar om 8.00 u werd ik al wakker, even relaxen in bed en om 8.30 u maar naar beneden gegaan om te ontbijten. Wasje draaien want die natte stinkende kleren in m’n kamer is ook niet echt prettig. Om half 1 afgesproken met Maud en Joosje in het centrum om vervolgens Demi en Esmee te meeten in paddy’s market. Paddy’s market is dus gewoon eigenlijk alles wat je op eBay en aliexpress kan vinden maar dan in een vorm van een markt. Daar even rond gelopen, het centrum ingelopen en door naar Bondi Junction daar even pizza gehaald en wijn. Dit hebben we vervolgens opgegeten bij Bondi Beach, ik heb ze even geleerd wat een ‘otto’ is. Nou ze kwamen niet meer bij, ze vonden het maar een raar woord. Daarna op naar huis, om vervolgens met een filmpje in bed te belanden.

Er liggen al leuke plannen op tafel voor volgende week, maar wat dat is lezen jullie natuurlijk volgende week…Byeeeeee mensen

Liefs Dana

Reacties

Reacties

Wilma

Nou Dana de fam. moet maar weer terug komen, te weing sport, te veel Tim Tam's, filmpjes en pizza's! Moeten de loopschoenen maar weer uit de kast en 5 x heuveltje op en af! Was je in de Blue Mountains ?

Papa & mama !!

Hoi lieve Dana,toch altijd leuk om je blog te lezen......en je krijgt een schouderklopje voor het vermoorden (sorry mensen maar wij houden nu eenmaal niet zo van spinnen??)van Japie,maar hopen dat de rest van de familie niet komt kijken waar Japie blijft ??. Verder een rustig weekje gehad maar nog maar een paar daagjes en dan zijn ze er al weer en is het gedaan met niksen.Wel super gezellig om de weekenden samen met de andere meiden van alles te ondernemen. Nog een paar rustige daagjes en dan het huis weer aan kant maken voordat de familie weer thuis komt. Liefs van ons ??

anita van der burch

ooh dan wat schrijf je leuk en wat een avontuur moet dat zijn wat je allemaal doet ,dit had niemand jou uit de mouw geschut haha ben best wel trots op jou en wat leuk dat jullie een mooi groepje meiden bij elkaar zijn in de weekends , en maak je maar niet ongerust over je workouts je hebt zaterdag met dat kajakken en klimmen beweging genoeg gehad voor aankomende week,en goed van jou met die spin ,ik had hem ook dood gemaakt ,brr vieze enge dingen ,maar die wombat wat een schatje en die foto"s van jullie het is net of jullie op het topje van de wereld staan wens je een fijne week en kijk uit naar je volgende blog dikke knuffel van ons xxxxx

Orata

Wederom weer een leuk stuk wat je geschreven hebt !

Karin

Waarom staan er geen foto's op Daan?

Christiene

Weer mooi geschreven dana ,ik ben blij dat het je goed bevalt daar .......nou groetjes uit italie van ons allemaal ????

René en Carin

Wat schrijf je toch leuk. We genieten wekelijks. Xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!