danaaupair.reismee.nl

First week!!


Hallo lieve mensen,

Ben ik dan weer met een leuke blog die toch weer een beetje lang is geworden, succes!!

Maandag 17 Juli was het dan zo ver, mijn eerste ‘echte’ dag als au pair… Ik had de wekker om 6.50 u gezet maar was uiteraard door alle drukte in het huis al eerder wakker, ook niet erg want zo kon ik mij niet verslapen. Eerst even rustig klaar gemaakt en om 7.30 u startte mijn dag. De moeder verliet het huis om 7.50 u. De kinderen zaten de film ‘the good dinosaur’ te kijken en de jongste had al gegeten. Om 8 uur ging ik samen met de oudste ontbijten. Na het eten tijd om te spelen, we hebben boekjes gelezen en met de auto’s gespeeld. Opruimen dat kennen de kinderen volgens mij niet, maar ze moesten toch helpen van mij. Hopelijk ga ik dit erin krijgen bij de jongens, dat ze na het spelen het speelgoed weer op moeten ruimen. De jongste even aangekleed en toen zijn we naar zoals ze het noemen ‘the little park’ gelopen, 2/3 minuten lopen vanaf het huis. Hier hebben we een kleine snack genuttigd en hebben ze even lekker gespeeld. Met een omweg zijn we weer terug naar het huis gelopen. Nog even binnen met de auto’s gespeeld. Om 12.00 u was het tijd voor lunch, de kinderen mogen zelf kiezen wat ze willen eten, willen ze warm eten is het prima maar willen ze brood is het ook prima. Ik kan mij zelf wel een schouder klopje geven, de kinderen slapen normaal gesproken niet in hun eigen bed, zowel s’ avonds als overdag niet. Maar bij wie doen ze het wel? Juist bij mij, zelfs zonder gezeur. Wanneer de kinderen slapen pak ik de vaatwasser uit/in, haal ik even een bezem door het huis en drink ik even een lekker kopje thee. Nadat de oudste wakker was hebben we samen op de trampoline gespeeld en het was super gezellig. Om 16.00 u heb ik de jongste maar even wakker gemaakt, schone luier aan, even wat drinken en een snack toen was er weer energie om lekker te spelen. Wederom weer buiten gespeeld op de trampoline, met de bal en de auto’s het was super gezellig. Om 17.00 u werd het al donker en zijn we binnen gaan spelen met de auto’s en de bal overgooien of overrollen. Om 18.00 u was de moeder thuis en zat mijn dag erop. Ik heb even lekker gedoucht en even rustig op mijn kamer gezeten. Om 19.00 u was het eten klaar, een lekkere steak van de barbecue met natuurlijk verschillende soorten groentes. Papa en Mama, wanneer ik thuis kom eet ik hoogst waarschijnlijk alle soorten groente dus jullie hebben nog even om je geestelijk goed voor te bereiden. Stuk van een film gekeken en toen lekker gaan slapen.

Dinsdag 18 Juli dit keer werd ik wel wakker van de wekker en niet van de kinderen, wat is dat fijn wakker worden zeg. Beter dan dat geschreeuw. Kleren aan, tandenpoetsen en hop na beneden. Kopje thee gezet en samen met de kinderen ontbeten. Na het ontbijt hebben we nog een stukje van de film gezien die ze aan het kijken waren. De jongste even de tanden gepoetst, schone luier aan en kleren aan en rond half 10 zijn we naar buiten gegaan. We wilde naar het strand maar de oudste bedacht zich dat hij toch liever naar het park wilde. Maar eerst moesten we brood halen. In het park heb ik zijn vriendje ontmoet en hebben daar gespeeld tot 11 uur. Naar huis, pizza wilde de kinderen vandaag. Pizza in de oven en toen ik de pizza eruit wilde halen ging het brandalarm af, shit wat moest ik nu doen. Gelukkig hielp de oudste mij en heb ik bij het brandalarm zitten wapperen met een broek, dit moet er super gek hebben uitgezien maar het brandalarm is gestopt. Tijd om lekker te lunchen en de kinderen in bed te stoppen, weer in hun eigen bed… De ouders noemen me al de beste au pair omdat geen enkele au pair dit is gelukt, dit is toch even fijn om te horen. Na het dutje, drink ik met de oudste een kopje thee en spelen we op de trampoline. Opzoek naar wit papier, na een tijdje gezocht te hebben heb ik toch iets gevonden. We hebben een mooie straat gemaakt waar we daarna met de auto’s overheen hebben gereden. Samen even een snack nuttigen en toen weer fijn verder spelen. Om 6 uur zat mijn dag er weer op, even een uurtje teruggetrokken op mijn kamer en toen lekker gegeten. Kip gemarineerd met knoflook en sinaasappelrasp en daarbij een salade.

Maandag, Dinsdag en Vrijdag zijn mijn werk dagen. Dus wat zal ik doen op woensdag en donderdag? Woensdag maar even met de bus naar Sydney centrum gegaan, ik had namelijk nog een aantal dingen nodig. Met de bus gaan is nog een hele onderneming hier, in Nederland wordt goed aangegeven bij welke bushalte je bent. Hier in Australië moet je het op de gok doen of je moet zoals ik heb gedaan de bushaltes tellen maar dat is nog een hele klus. Het is me nog niet mis gegaan maar die gaat hoogst waarschijnlijk nog wel komen. Heeft iemand misschien DE OPLOSSING die mij gaat helpen? Vanaf het centraal was het nog wel een stukje lopen maar dan bevind je, je in een groot shopwalhalla. Van Sephora tot aan h&m tot aan de billabong, je noemt maar iets en het zit er gewoon. De terug reis met de bus was weer op de gok, maar gelukkig zag ik iets bekends en ben ik voor de zekerheid maar uitgestapt, toen moest ik nog ongeveer 10 minuten lopen naar huis. Voordat ik met de bus ging had ik een reep chocola gekocht daar had ik namelijk echt even zin in. Ik dacht ik leg de reep weg na 3 blokjes chocola maar voordat ik het wist was de reep helemaal op, OEPS… De donderdag ben ik lekker rustig gestart, ik begon de dag met een wasje te draaien. Na 1,5 week is het wel nodig namelijk, terwijl de was draaide heb ik een kopje thee gezet, ontbijt gegeten en lekker zitten chillen. Om half 12 ben ik op verkenningstocht uit geweest en ben ik lopend naar Maroubra Beach gelopen, zo’n ongeveer 30 minuten van mijn huis. Smoothie en een croissant gekocht en lekker in het zonnetje gezeten en kijken naar de surfers. Om 14.00 u weer langzaam naar huis gelopen, eenmaal thuis aangekomen de was in de droger gedaan en een kopje thee gezet.

Vrijdag alweer de laatste dag van 3 dagen oppassen. Vrijdags is ook de dag dat ik wordt uitbetaald, eindelijk geld op mijn Australische rekening. We beginnen de ochtend met een lekker ontbijtje en om 8.00 u worden we opgepikt door de moeder van mijn hostmom. Op vrijdag ochtend hebben beide jongens zwemles en nu zul je wel denken ook de jongste? Ja zelfs de jongste krijgt al zwemles en die is 2 jaar. De jongste begint om 8.30 u met zwemles hij vind het dus echt verschrikkelijk en schreeuwt het hele zwembad bij elkaar. Na zijn zwemklasje, douche ik hem, doe ik hem de kleren weer aan en gaan we kijken bij de oudste. Zijn zwemklas begint om 9.00 u, na dat hij klaar is met douchen en zijn kleren weer aan heeft drinken we een kopje thee en eten de jongens een boterham. De moeder is op alles voorbereid, boterhammen, komkommers, wortels, aardbeien alles komt uit de tas. Om 10.15 u zijn we weer thuis, spelen we nog even buiten, wassen we de speelgoed auto’s en om 12.00 u tijd voor lunch. Van het zwemmen zijn de jongens erg moe geworden dus hup op naar bed, ik snap niet waarom de andere au pairs + ouders het niet lukt om ze in hun eigen bed te krijgen, ze stappen zo in hun eigen bed zonder gezeur. Heb ik dan magische handen misschien? Ze willen volgende week beginnen met de kinderen in hun eigen bed te stoppen, kijken of het ze lukt… Na het middag slaapje werd de oudste opgehaald door zijn oma, volgende week is hij jarig dus het was tijd om een cadeautje uit te zoeken. Dus ik heb met de jongste buiten gespeeld, een boekje gelezen, liedjes gezongen en binnen gespeeld. Om 18.00 u zat mijn dag er weer op en is het weekend tijd…

Zaterdag een vrij rustige dag, sporten, en vooral veel chillen. Zondag daarin tegen was een vrij drukke dag, want ik heb met wat Nederlandse au pairs afgesproken om naar Featherdale wildlife park te gaan. Daar hebben ze kangoeroes, koala’s, krokodillen, wombats en alle andere gekke dieren. Om 8.00 u verliet ik het huis om lopend naar de bushalte te gaan en de bus te pakken naar Sydney Centraal hier zou ik de trein pakken naar Featherdale wildlife park. Eenmaal aangekomen op naar het perron, wachten wachten wachten ik stond dacht ik goed. Maar geen trein, geen andere au pair. Dus ik ging er vanuit dat ik op het verkeerde station stond, wat uiteindelijk niet zo bleek te zijn maar ik moest aan de andere kant van het station zijn. Na lang zoeken, wifi punt gevonden en kon ik even later als nog mijn reis naar het wildlife park voort zetten. Ik kwam wellis waar ruim 1 uur later aan, de andere au pairs gevonden en toen alle lieve dieren eens bekijken. Mag ik een koala in mijn koffer stoppen? haha, ze zijn te schattig… En wat je wat zo leuk is op zondag kun je de hele dag reizen voor $2,60.

Binnenkort maar even wat spullen kopen voor het knutselen, er is namelijk geen eens wit papier te vinden in het huis. De oudste kan ik soms wel achter het behang plakken, maar dat komt ooit nog goed denk ik.

Ik heb er een nieuwe verslaving bij, TimTam’s echt in een woord WAUW…

Tot volgende week mensen & de foto's volgen nog...
Liefs Dana


Reacties

Reacties

Nathalie&Norie

Hey lieve Daan wat stoer dat jij de kindjes in eigen bed hebt gekregen in februari kom je maar lekker bij ons op Norie te laten uitslapen haha is dat een deal?
Toch vind ik het gek om te lezen dat jij daar zitten en wij hier maar ben wel super trots op je!! We spreken elkaar snel weer lieve Daan love you

anita van der burch

wat een leuk reisverslag dana ,moet je zeggen ik kijk er echt naar uit .
daarna stuur ik het door naar hanneke de zus van henk die vind het ook leuk.
wat fijn dat het je gelukt is om ze in hun eigen bedje te laten slapen zo hoort het ook.
fijn dat je al contact hebt met de andere nederlandse meisjes. geniet lekker van je vrije dagen ,en tot het volgende verslag groetjes van henk tommi en mij . dikke knuffel

Orata

Nou Dana , het klinkt allemaal erg leuk !
Volgens mij heb ne het wel naar je zin !
Fijne volgende week gewenst ?

Daisy

He Dana wat stoer dat je dit doet!
Best wel een onderneming hé? 2 kids :P
Heel veel succes en plezier daar ?

Loirrainne

Leuk om te lezen. Ze willen je straks niet meer kwijt.
Goed dat je in je eentje van alles onderneemt, best spannend of niet?
Tot de volgende blog maar weer en have fun.
PS heb je nog leuke surfers gezien op het strand

Christiene

Hoi lieve dana.... Wat een mooi verhaal heb je er weer op gezet... ben zo blij dat je nu ook contact hebt met andere meisjes die het zelfde doen dan jou . Als je dan vrij bent kan je mooi samen leuke dingen doen. nou schat veel plezier nog daar en we appen nog ?❤?❤?❤

Wilma

Gezellig om te lezen hoe het loopt Down Under! Die TimTam's zien er lekker uit, kan me voorstellen dat ze verslavend zijn. Dana eet groente dat is toch???! Die oudste krijg je zo langzaam wel onder de duim, hij eet je binnenkort uit de hand. Hoe heten "jouw" kids eigenlijk?

Papa en mama ??

Dana ik ben trots op jou?,wie had dat kunnen bedenken.....straks een Dana thuis die alles eet ??????????????enz.enz.??,ik kan niet w88........ Je word wel heel zelfstandig daar in je eentje "Down Under"...... Je schrijft een gezellig blog,maakt mooie foto's en voed de jongens op zoals het hoort,het is toch een compliment dat ze je nu al de beste aupair vinden die ze hebben gehad. En by the way,kinderen horen toch ook in hun eigen bedje?.........Hier is het nu wel heel rustig nu Jody en Tim ook op vakantie zijn,en ik ben er maar druk mee,appen,facetimen enz.enz.......Heb er bijna een dagtaak aan om op de juiste tijd met jou of Jo en Tim contact te onderhouden...... maar supergezellig,ik kijk uit naar je volgende blog en foto's ?? love you??

Karin

P.s de oudste draait nog wel bij.....als ie maar weet wat ie aan je heeft.....You go girl ???

sissie nijhof

mooi verhaal om te lezen. ik vind het leuk om je te volgen. groetjes van mij.

Yvonne Leuverink

Hey Dana, je doet het Toppie als ik dat zo lees! Leuk om het te kunnen volgen! Heb bewondering voor je hoor en ben benieuwd naar volgende week?

Jolanda

Hey Dana.....wat ben ik trots op jou zeg!! Van een schuw en bescheiden meisje bij ons op locatie je stage, en dan nu zo'n wereldreis in je ééntje ??. En als ik lees hoe je het doet....SUPER.....consequent en duidelijk......je hebt veel geleerd de afgelopen jaren.....Ik hoop dat je een geweldige tijd hebt en geniet. Liefs van mij?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!